Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator CS: Skalering af objekt med sk~
Fra : N. Lindhard

Dato : 09-07-05 05:21

Jeg arbejder med et logo, der består af flere objekter, hvoraf nogle har
tilføjet skygge. Det hele er lavet i Illustrator

Skyggen er oprettet med absolutte mål som fx 2 mm.

Når jeg skalerer det samlede logo er skyggen stadig 2 mm, mens resten af
logoet nu kun er fx 50 %, og så er skyggen jo alt for voldsom.

Kan man tvinge Illustrator CS (Windows) til at skalere skyggen relativt så
jeg ikke skal rette skyggen på hvert eneste objekt, hver gang jeg har
skaleret logoet?

Nicolai

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-07-05 10:22

N. Lindhard skrev:

> Kan man tvinge Illustrator CS (Windows) til at skalere skyggen
> relativt så jeg ikke skal rette skyggen på hvert eneste objekt,
> hver gang jeg har skaleret logoet?

Ctrl + K. Flueben i 'Scale strokes and Effects'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : N. Lindhard

Dato : 09-07-05 13:32

> Ctrl + K. Flueben i 'Scale strokes and Effects'.
>
> --
> Hilsen
> Madsen

Tusind tak!