Skærme
Fijala 3554
skærmkort til 2 skærme. Anbefalinger?
Fra : michael bs

Dato : 08-07-05 23:17

Anbefalinger modtages med kyshånd.
Skal bruges til Fotoredigering på en PC, jeg skal have bygget op.. Hvordan
kortet afvikler 3d grafik i spil er fløjtende ligegyldigt.
Jeg har 2 gode skærme: en Apple Studio Display 21" og en 19" View Sonic.
Begge CRT med VGA kabler.
Hvilket skærmkort ville I foreslå?

mvh Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-07-05 23:21

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> crashed
Echelon writing news:42cefb41$0$63673$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Skal bruges til Fotoredigering på en PC, jeg skal have bygget op..
> Hvordan kortet afvikler 3d grafik i spil er fløjtende ligegyldigt.

> Hvilket skærmkort ville I foreslå?

Matrox

--
Bjarke Andersen

Fra : michael bs

Dato : 09-07-05 00:05

> Matrox

Øh... det var et kort svar.. hvorfor Matrox?

mvh Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-07-05 00:09

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> crashed
Echelon writing news:42cf068d$0$598$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Øh... det var et kort svar.. hvorfor Matrox?

Matrox har altid været kendt for at lave kort med skarpeste billede og tv-
out. De duer ikke til det vildeste 3D selvom de indeholder visse 3D
funktioner.

--
Bjarke Andersen

Fra : public@publicvoid.dk

Dato : 09-07-05 08:32

> [...]
>>
BA> Matrox har altid været kendt for at lave kort med skarpeste billede
BA> og tv- out. De duer ikke til det vildeste 3D selvom de indeholder

Der kan næppe være stor forskel på Matrox og de andre grafikkort, som man
kan købe i dag. Efter min mening er Matrox' 2D billede kvalitet stærkt overvurderet,
så længe vi snakker om opløsninger på eller under 1600x1200. Jeg vil foreslå
at købe et af de moderne 3D kort som f.eks. et Radeon X800 (eller et andet
kort i den serie) eller et NVidia GT6600 med to DVI porte. På den måde vil
du i fremtiden også kunne anvende dit skærmkort til en fladskærm med DVI.

Det giver en større fleksibilitet.

---
Med venlig hilsen,
Søren Lund
www.publicvoid.dk

Fra : michael bs

Dato : 09-07-05 10:35

<public@publicvoid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>(eller et andet kort i den serie) eller et NVidia GT6600 med to DVI porte.
>På den måde vil du i fremtiden også kunne anvende dit skærmkort til en

Nu har jeg 2 CRT skærme. Er der noget vundet ved at bruge vga til dvi
adapter eller er resultatet det samme, hvis jeg plugger dem ind i VGA porte?

mvh Michael

Fra : Esben

Dato : 09-07-05 11:01

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> skrev i en
meddelelse news:42cf9a30$0$64054$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Nu har jeg 2 CRT skærme. Er der noget vundet ved at bruge vga til dvi
> adapter eller er resultatet det samme, hvis jeg plugger dem ind i VGA
> porte?

Der er ingen forskel. I værste fald kan det ekstra DVI-VGA mellemstykke give
et lidt dårligere billede.

--
Esben

Fra : michael bs

Dato : 09-07-05 10:36

Det var egentlig meningen at indlægget skulle have været i grafikkort
gruppen, så jeg opretter det også lige der ovre.

mvh Michael