Døre og lejlighed med megen lyd
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-07-05 12:53

Jeg er lige flyttet ind i en stor, dejlig lejlighed sammen med to gode
venner.

Der er ikke dørtrin (nybyggeri), og mellemrummet mellem døre og gulve er
temmelig højt.

Derfor tænkte jeg på, om der fandtes gode løsninger til "lydisolering" af
dette hul, f.eks. ved at klistre noget på undersiden af døren, men jeg har
ikke så mange ideer til, hvad det skulle være.

Nogen gode råd?

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 13:54

> Nogen gode råd

Jeg havde nok lavet et dørtrin, det er nu engang den mest effektive
lydisolering... men det kommer jo an på hvor højt der er fra gluvet og op
til døren.

mvh

David

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-07-05 19:14

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> dette hul, f.eks. ved at klistre noget på undersiden af døren, men jeg har
> ikke så mange ideer til, hvad det skulle være.

Man kan få et gummi fejestykke som på denne side

http://www.fluenet.dk/doreteknik.html

Man kan også en noget tilsvarende bare som en børste.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-07-05 19:30

On Fri, 8 Jul 2005 13:52:40 +0200, "Kevin Edelvang"
<virker@ikke.invalid> wrote:

> [...]
>dette hul, f.eks. ved at klistre noget på undersiden af døren, men jeg har
>ikke så mange ideer til, hvad det skulle være.

Man kan få nogle børstelister, som egentlig er beregnet på at tage
trækken, men de tager også lidt af støjen.

Alternativt må I "forlænge" døren med et par lister i bunden på hver
side og lidt rockwool el. lign. i midten.