Geforce 6800 vs. 6600GT
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 21:56

Kan det virkelig være rigtigt at et Geforce 6800 er langsommere end et
6600GT ???

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 07-07-05 22:00

Morten Bo Jensen wrote:
> Kan det virkelig være rigtigt at et Geforce 6800 er langsommere end et
> 6600GT ???

i nogle tilfælde, ja

læs en benchmark i de spil du plejer at spille og gør dit køb derefter.

én ting er dog sikkert, 6600GT giver mest for pengene

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-07-05 17:26

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> i nogle tilfælde, ja
>
> læs en benchmark i de spil du plejer at spille og gør dit køb derefter.
>
> én ting er dog sikkert, 6600GT giver mest for pengene

Er det så sikkert? De koster vel omkring det samme efterhånden, i hvert fald
kan man få et enkelt eller to forskellige GF 6800 til samme pris som de
billigste GF 6600 GT (f.eks. Asus).

mvh Frank

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 22:17

Kan det så også køre SLI ???

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-07-05 23:57

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse

> Kan det så også køre SLI ???

Nej det kan det vel ikke når det er AGP.

mvh Frank

Fra : Ukendt

Dato : 11-07-05 09:03

ok... Jamen, så er et Geforce 6800 til PCI Expres et rigtig dårligt køb for
tiden... For de billigste koster over 2000kr, og de yder så vidt jeg kan så
dårligere over hele linjen end tilsvanrede 6600GT

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 11-07-05 16:40

> ok... Jamen, så er et Geforce 6800 til PCI Expres et rigtig dårligt køb
> for tiden... For de billigste koster over 2000kr, og de yder så vidt jeg
> kan så dårligere over hele linjen end tilsvanrede 6600GT

Ja, hvis det skal være PCI-E, så GF 6600 GT et godt køb. Hvis du vil smide
lidt flere penge efter et kort og ikke vil køre SLI, kan du også kigge på
ATI's X800 XL (det skal være XL (eller XT men det er lidt dyere))

mvh Frank

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-07-05 23:49

> Ja, hvis det skal være PCI-E, så GF 6600 GT et godt køb. Hvis du vil smide
> lidt flere penge efter et kort og ikke vil køre SLI, kan du også kigge på
> ATI's X800 XL (det skal være XL (eller XT men det er lidt dyere))

Ja X800XL er et godt køb, det yder som et 6800GT i de fleste spil, og
som et 6600GT i doom3 - har selv et

Fra : Joe Sandøe

Dato : 15-07-05 18:58

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> Ja X800XL er et godt køb, det yder som et 6800GT i de fleste spil, og som
> et 6600GT i doom3 - har selv et

Og så bruger X800XL mindre strøm = med mindre varme.
Vh Joe

Fra : Sune Salminen

Dato : 15-07-05 23:23

Joe Sandøe wrote:
> "Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> wrote in message

> Og så bruger X800XL mindre strøm = med mindre varme.
> Vh Joe

Hey Joe

Hvor varmt bliver sådan et X800XL egentlig?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 18-07-05 02:46

Sune Salminen wrote:

> Hey Joe
>
> Hvor varmt bliver sådan et X800XL egentlig?
>
> -Sune

kommer an på hvilken køler... med Club3Ds standard køler blev det 60-70
grader ved fuld belastning og kørte stabilt

med en Zalman VF700Cu på laveste trin bliver det 45-55 grader - og kan
tilmed overclockes en del mere end med standard køleren

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-07-05 13:11

Esben von Buchwald wrote:

> [...]
>
> med en Zalman VF700Cu på laveste trin bliver det 45-55 grader - og kan
> tilmed overclockes en del mere end med standard køleren

Okay...mit 6800GT med VF700Cu køler ligger på ca 52 grader idle og kan
komme over 70 når det laver noget.
Så den helt store forskel er der ikke.

-Sune

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-07-05 03:21

> Okay...mit 6800GT med VF700Cu køler ligger på ca 52 grader idle og kan
> komme over 70 når det laver noget.
> Så den helt store forskel er der ikke.

Temperaturen i sig selv siger ikke noget præcist om strømforbruget på
kortet. Du kan jo heller ikke vide min rumtemperatur eller hvor meget
luft der går igennem kabinettet. Men der er mange der har lavet tests af
hele systemers forbrug med forskellige gfx kort, prøv at google lidt
eller søg på newz.dk