Minimum powersupply til Geforce 6800GT 256~
Fra : FB

Dato : 07-07-05 12:43

Hej NG

Jeg har netop modtaget mit nye Aopen Aerolus Geforce 6800GT med 256 MB DDR3.

Fint nok, men på pakken står der at minimum power supply er 480W, hvor jeg
har læst 350W på nettet.

Jeg har en Antec 380W strømforsyning, kan det kører alligevel?

System iøvrigt:
P4 3,0 GHz 800FSB
Asus P4C800E-deluxe
1,0 GB PC3200
80 GB WD harddisk
CD-brænder
Floppy

Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-07-05 17:01

FB wrote:
> [...]
> hvor jeg har læst 350W på nettet.
>
> Jeg har en Antec 380W strømforsyning, kan det kører alligevel?

Du kan ikke ødelægge noget ved at prøve, du får højst nedsat performance
i spil og/eller din computer crasher. Hold øje med temperaturen i PSU'en
hvis du har mulighed for det - evt. vhj.a ASUS' hardware monitor-program
som jeg lige pt har glemt hvad hedder.

Jeg har et 6800GT, Radeon 7000, to harddiske, Pentium 3-1400, DVD-drev
og brænder, Audigy lydkort, netkort, USB modem og 2 gamepads som får
strøm fra USB porten. Det hele kører fint med en 350 watts Noise Control
strømforsyning...men den kostede også 700 kroner i sin tid.

Det har forresten ikke så meget med Watt at gøre, det du skal kigge
efter er hvor mange ampere den kan levere på 12-volt linjen. Det står på
klistermærket på siden af den. 15-20 stykker skulle række, men prøv ad
og se hvordan det går.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : KB

Dato : 14-07-05 22:23

Der står det kan levere 18 amp på +12 Volt. Der er heller ikke opstået
problemer, så jeg tror det rækker.

Tak for svarene
mvh
Kenneth

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-07-05 23:14

KB wrote:
> Der står det kan levere 18 amp på +12 Volt. Der er heller ikke opstået
> problemer, så jeg tror det rækker.
>
> Tak for svarene
> mvh
> Kenneth

Glimrende!

18 ampere er helt sikkert rigeligt. På min står der 15, så vidt jeg
husker.

-Sune

Fra : Nicolai

Dato : 07-07-05 17:05

> Fint nok, men på pakken står der at minimum power supply er 480W, hvor jeg
> har læst 350W på nettet.
>
> Jeg har en Antec 380W strømforsyning, kan det kører alligevel?
320W her... - uden probs...

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 08-07-05 01:09

FB skrev:
> [...]
> hvor jeg har læst 350W på nettet.
>
> Jeg har en Antec 380W strømforsyning, kan det kører alligevel?

Eftersom Antec laver nogle virkeligt gode PSU'er der kan deres
specifikationer og mere til, kan jeg ikke forestille mig at du får
problemer.

mvh
Jeppe Seidelin Dam