Indstilling af Maxi-motor efter tuning
Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 11:27

Hejsa allesammen

Skal til at tune en Maxi, men hvordan skal jeg indstille motoren....(tænker
her på øvre dødpunkt, platiner og dysestørelse)

Min opsætning bliver:
45mm cylinder og topstykke med 6 skyllekanaler,
15mm bing karburator med powerluftfilter ( der sidder en størelse 82 dyse i
den lige nu), og den gode gamle 5.5 udstødning. Har spurgt Skåde reservedele
men de havde ikke de nødvendige data. Så håber i kan hjælpe.

Mangler også en benzinstuds (ikke indsugningsstuds) til en 20mm dellorto
sparco karburator. Er der en af jer der har sådan en til at ligge ?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Jimmy_K
jimmy_k76SnabelAhotmail.com

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 14:38

Jimmy_K wrote:
> [...]
> dyse i den lige nu), og den gode gamle 5.5 udstødning. Har spurgt
> Skåde reservedele men de havde ikke de nødvendige data. Så håber i

Du har sgu da gode nerver, de bremser som en Maxi er udstyret med
egner sig da ikke til hastigeder meget over 40 km/t.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 14:52

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du har sgu da gode nerver, de bremser som en Maxi er udstyret med
> egner sig da ikke til hastigeder meget over 40 km/t.

Hvad skal man da også bruge dem til. Bremser er for
tøsedrenge

Mvh
Jimmy_K

Fra : Hekto

Dato : 07-07-05 15:06

In article <42cd337e$0$21456$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>, "Jimmy_K"
<jimmy_k76SnabelAhotmail.com> says...
> Hvad skal man da også bruge dem til. Bremser er for
> tøsedrenge

.... sagde Darwin, og lokkede!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 17:04

> Hvad skal man da også bruge dem til. Bremser er for
> tøsedrenge

Muligvis, men hvis du en dag blive voksen vil du nok se anderledes
på det, men med den indstilling bliver du det nok ikke, R.I.P

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 17:35

> Muligvis, men hvis du en dag blive voksen vil du nok se anderledes
> på det, men med den indstilling bliver du det nok ikke, R.I.P

Hvad fabler du om ???
Tror du jeg er 15 år gammel eller hvad ?

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 18:36

> Hvad fabler du om ???
> Tror du jeg er 15 år gammel eller hvad ?

Jeps, sådan ca.
Men ok, der findes da også voksne mennesker der opfører
sig totalt uansvarligt, er du så en af dem har du hermed min
uforbeholdne undskyldning mht mit gæt af din alder.

/Jens (den gode årg '64)

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 18:47

> Jeps, sådan ca.
> Men ok, der findes da også voksne mennesker der opfører
> sig totalt uansvarligt, er du så en af dem har du hermed min
> uforbeholdne undskyldning mht mit gæt af din alder.

Undskyldning godtaget. Men hør lige her mester....
Det var sku kun en joke ang. bremserne !
At jeg smider 70ccm på knallerten er jo ikke ensbetydende
med at jeg har tænkt mig at køre hvad den kan. Har brug
for et fornuftigt optræk så mit 100kg korpus kan blive
fragtet til og fra skole. Satser på at kunne spare lidt benzin
i forhold til bilen i hverdagene.

Ps. Er 29....og ja, kan godt se det pinlige i at køre
på en tunet maxi som 29 årig. Ingen kommentarer
er nødvendige *lol*

Fortsat god dag...

Mvh
Jimmy_K

Fra : Pwh

Dato : 07-07-05 21:32

> Undskyldning godtaget. Men hør lige her mester....

Den var nu ironisk ment, men ok

> Det var sku kun en joke ang. bremserne !

Det er ellers ikke noget at joke med.

> [...]
> for et fornuftigt optræk så mit 100kg korpus kan blive
> fragtet til og fra skole. Satser på at kunne spare lidt benzin

Så vil mit råd værer at købe en knallert der egner sig bedre
til en mand af din størrelse mht stel og bremser.

> Ps. Er 29....og ja, kan godt se det pinlige i at køre
> på en tunet maxi som 29 årig. Ingen kommentarer
> er nødvendige *lol*

Det skal du da ikke skamme dig over, jeg er selv 40 år
og kører dagligt på en lovlig Maxi.

> Fortsat god dag...

I lige måde.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 22:03

>En hel masse brok.....

Små slag lille mand *lol*

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 10:20

> Små slag lille mand *lol*

Kender vi hinanden siden du kalder mig 'lille mand' :-?
Eller var det bare det mest intelligente du kunne finde på.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 10:42

> Endnu mere brok.....

Bad jeg om en moralprædiken ?
Gider ikke spilde min tid på folk som dig.
Faaaarvel..... Plonk

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 12:55

> Bad jeg om en moralprædiken ?

Det er ligesom med julegaver, man får ikke altid det man ønsker,
men nogle gange det man har behov for.

> Gider ikke spilde min tid på folk som dig.

Det er nok klogt af dig, du klare dig ikke særligt
godt i denne debat.

> Faaaarvel..... Plonk

Arrh, mon ikke du lige skal have det sidste ord

/Jens

Fra : Jay

Dato : 08-07-05 14:50

> Det er nok klogt af dig, du klare dig ikke særligt
> godt i denne debat.

Well said

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 15:41

Jay wrote:

> Well said

Thanx
Jimmy's indlæg virkede noget tåbeligt set i lyset af den
debat der har kørt i forbindelse med den lille knægt der
blev kørt i smadder af en tunet knallert.

/Jens

Fra : Jay

Dato : 08-07-05 20:11

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> debat der har kørt i forbindelse med den lille knægt der
> blev kørt i smadder af en tunet knallert.

Jeps, er sku også kold over man vil køre sig selv ihjel på en tunet
knallert, men det sker jo næppe mod en mur, snarere en person eller bil
eller noget andet man 'lægger' ned, derfor kan man jo ikke være helt
ligeglad med andre folks dødsønsker..

Fra : Allan Riise

Dato : 08-07-05 09:04

"Jimmy_K" <jimmy_k76SnabelAhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mangler også en benzinstuds (ikke indsugningsstuds) til en 20mm dellorto
> sparco karburator. Er der en af jer der har sådan en til at ligge ?

Platinerne skal starte med at åbne .8mm får død.

Dysestørrelse omkring 70 - 80 stykker.

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 09:50

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Platinerne skal starte med at åbne .8mm får død.
>
> Dysestørrelse omkring 70 - 80 stykker.

Okay. Tusind tak. Det vil jeg prøve.

Mvh
Jimmy_K

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 15:48

Se indlæg (Vedr. tråd i dk.fritid.knallet) i dk.binaer

Fra : Pwh

Dato : 08-07-05 16:34

Jimmy_K wrote:
> Se indlæg (Vedr. tråd i dk.fritid.knallet) i dk.binaer

Og så er vi tilbage til at jeg tror du er en 13-15 års knægt.

/Jens

Fra : Allan Riise

Dato : 09-07-05 23:54

> "Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Okay. Tusind tak. Det vil jeg prøve.

Kom lige med en tilbagemelding, især ang dysestørrelse!

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 10-07-05 14:12

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Kom lige med en tilbagemelding, især ang dysestørrelse!

Det skal jeg nok gøre. Men der går desværre lidt tid inden den kommer
ud at køre. Skåde reservedele sendte mig et topstykke der var for
lille, så det skal først sendes retur. Øv øv øv

Mvh
Jimmy_K