Kan ikke installere Red Alert 2
Fra : Colzen

Dato : 06-07-05 22:02

Hejsa.

Har fået ny pc og skal jo have alt installeret igen. Men Red Alert 2 kan jeg
ikke installere.
Når jeg smider cd'en i kommer skærmen godt nok op hvor jeg kan vælge
install, men når jeg trykker får jeg af vide at Setup.exe har genereret en
fejl og afsluttes. Og det sker ved begge cd'ere (Det skulle det jo også
gerne når det er samme fil).

Nogen der har en løsning?
Jeg skal til et mindre netparty i weekenden, hvor det er det ene af spillene
der skal leges med, så jeg er lidt på den

Mit system:
CPU: AMD XP64 3200+ Venice
Motherboard: Abit AN8 Fatal1ty SLI
RAM: 1 GB PQI (Dual)
GFX: MSI GeForce6600 256mb
OS: Windows XP SP2

Mvh
Colzen

-----
Ved direkte svar så slagt koen i min mail.

Fra : Diablo

Dato : 06-07-05 22:25

Er RA 2 ikke så gammelt, at det ikke kan kører på Win XP, det ville jeg tro.
Ellers tjek RA 2 ud om det er kompatibelt med Win XP.

www.google.com eller www.google.dk er din ven

/Diablo

Fra : Laziter [9440]

Dato : 06-07-05 23:21

"Diablo" <dk@dk.dk> skrev i en meddelelse
> Er RA 2 ikke så gammelt, at det ikke kan kører på Win XP, det ville jeg
tro.
> Ellers tjek RA 2 ud om det er kompatibelt med Win XP.

RA2 skulle kunne køre på Win XP uden problemer.
Jeg kan sagtens installere og køre min version af spillet, dog har jeg ikke
installeret SP2 så jeg ved ikke om det har noget at sige.
En af mine venner har også spillet, men han kan ikke bare sådan uden videre
installere det, han skal først gøre setup.exe Windows 98 kompatibelt.
Ud fra det kan jeg så kun konkludere at der må findes nogle forskellige
versioner af spillet, hvor nogle bare kan installeres uden problemer og
andre skal der bakses lidt med.

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 07-07-05 21:28

"Diablo" <dk@dk.dk> skrev i en meddelelse
> Er RA 2 ikke så gammelt, at det ikke kan kører på Win XP, det ville jeg
tro.
> Ellers tjek RA 2 ud om det er kompatibelt med Win XP.

Har haft det installeret det under Win XP pro for ganske nyligt.....ingen
problemer overhovedet....

Fra : Myt

Dato : 07-07-05 22:07

"Ivan" <ig(snabela)tunet.danmark> skrev i en meddelelse

> "Diablo" <dk@dk.dk> skrev i en meddelelse
> tro.
>
> Har haft det installeret det under Win XP pro for ganske nyligt.....ingen
> problemer overhovedet....

Kunne du så ikke lige løfte svaret, så andre også kan få samme fornøjelser
???

Myt

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 10:06

> Kunne du så ikke lige løfte svaret, så andre også kan få samme fornøjelser
> ???

Jammen jeg hev jo bare skiven i drevet og så kørte det.....ingen problemer.
så det var mere for at sige at det altså godt kan lade sig gøre. Ved næsten
hvad i mere skal prøve?

Hvad med evt. at investere i Generals? Kan garanteret købes på den lokale
byttecentral eller på DBA elller lign. til en rigtig fornuftig pris. Spillet
er noget nyere(beregnet til XP 100%), har nye missioner, men ligner RA2
meget i spilleform.....og så er grafikken NOGET federe...

evt. nyt:

http://www.spilpriser.dk/Listproducts.asp?ID=232&Sort=Wanted&Soegeord=generals

149,- for generals
98,- for udvidelsen Zero Hour

Fra : Colzen

Dato : 08-07-05 10:36

> [...]
> er noget nyere(beregnet til XP 100%), har nye missioner, men ligner RA2
> meget i spilleform.....og så er grafikken NOGET federe...

Der er vi så ikke helt enige. Efter min mening er gameplayed blevet ødelagt
med at de lavede det i 3D istedet for 2D, det hele er også blevet noget
langsommere.
I C&C serien er RA2 + YR 100% det bedste. Men det er jo bare min mening

Mvh
Colzen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-07-05 10:41

> [...]
> er noget nyere(beregnet til XP 100%), har nye missioner, men ligner RA2
> meget i spilleform.....og så er grafikken NOGET federe...

Desværre er Generals ligeså kedeligt som det er flot.
Det tager ingen tid at gennemføre og spillet synes jeg ikke er godt til
multiplayer.

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 08-07-05 11:09

> Desværre er Generals ligeså kedeligt som det er flot.
> Det tager ingen tid at gennemføre og spillet synes jeg ikke er godt til
> multiplayer.

Har du prøvet Zero Hour udvidelsen? Der er missionerne noget federe....

Fra : Myt

Dato : 06-07-05 23:12

"Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Colzen
>
> -----
> Ved direkte svar så slagt koen i min mail.

Nogle spil, de kan ikke installeres hvis der er 1 Gb RAM i maskinen, de
opfatter det som 1 Mb, men om det er det der er galt, det ved jeg ikke, det
er også muligt Diablo har ret

Myt

Fra : Billy Bob

Dato : 07-07-05 18:10

Hvis du har 1gb hvordan får du så maskinen til at se det uden at skulle tage
et rammodul ud

Vh
Jan

Fra : Sune Salminen

Dato : 07-07-05 18:18

Billy Bob wrote:
> Hvis du har 1gb hvordan får du så maskinen til at se det uden at
> skulle tage et rammodul ud

Så tag det ud, installér spillet og sæt det i igen.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-07-05 18:28

On Wed, 6 Jul 2005 23:01:37 +0200, "Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk>
wrote:

>Hejsa.
>
>Har fået ny pc og skal jo have alt installeret igen. Men Red Alert 2 kan jeg
>ikke installere.

Jeg har selv RA2 og har haft store problemer med den under Windows XP.
Prøv evt. "Compatibility-mode" (højreklik i explorer, vælg Properties
og vælg Compatibility-fanebladet og prøv at vælge Windows 95 eller
98).

Jeg mener faktisk aldrig jeg har fået den til at virke under XP, men
du kan prøve.

Fra : Colzen

Dato : 07-07-05 19:29

> [...]
> 98).
>
> Jeg mener faktisk aldrig jeg har fået den til at virke under XP, men

Svar til alle.
Det kan virke under XP, for på min gamle pc havde jeg ikke nogen problemer.

Diablo: Ja Google er min ven, men jeg har søgt den tynd uden at have fundet
noget brugbart, så hvis du har et link vil jeg da være glad.

Jeg har prøvet at sætte kompalitet til både 95, 98 og 2k uden held.

Jeg har også prøvet at fjerne den ene ram blok så der kun var 512 mb, men
det har heller ikke hjulpet.

Til sidst fjernede jeg SP2 (Reperation af windows) hvilket heller ikke har
hjulpet. Heller ikke ved at blande de 2 ovenstående løsningsforslag ind.

Så jeg er stadig meget åben for forslag.

Mvh
Colzen

Fra : Myt

Dato : 07-07-05 20:25

> [...]
> hjulpet. Heller ikke ved at blande de 2 ovenstående løsningsforslag ind.
>
> Så jeg er stadig meget åben for forslag.

Det er lidt af et surt tilfælde du er havnet i, og det samme ville jeg komme
ud for hvis jeg forsøgte mig, har selv spillet.
Jeg søgte lidt hist og her, og de steder der skriver om problemet, ser det
ikke ud til at det kan lade sig gøre, kun på en måde, og det med win 98
eller mindre som andet styresystem sammen med XP, så du har to
styresystemer.

Myt

Fra : Colzen

Dato : 07-07-05 21:49

> [...]
> ikke ud til at det kan lade sig gøre, kun på en måde, og det med win 98
> eller mindre som andet styresystem sammen med XP, så du har to

Det er et meget surt tilfælde, men jeg tror jeg har fundet løsningen selvom
det ikke er den optimale løsning.
Jeg har lånt et kabinet og en psu og deri må jeg så sætte mit gamle
hardware, som tidligere har kørt spillet uden problemer og så må jeg har 2
pc'ere med til netparty i weekenden. 1 til Red Alert og 1 til alt det andet.

Mvh
Colzen

Fra : Colzen

Dato : 08-07-05 01:23

> [...]
> hardware, som tidligere har kørt spillet uden problemer og så må jeg har 2
> pc'ere med til netparty i weekenden. 1 til Red Alert og 1 til alt det

Så spiller Red Alert 2 og Yuris Revenge på den anden pc. Begge dele
installeret uden problemer.
Det må jo åbenbart være spillet der ikke fungerer sammen med nyere hardware.

Mvh
Colzen