Røgrørskobling til brændeovn.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 06-07-05 18:50

Hej.

Jeg skal have købt en kobling til min westfire-ovn med udgang bag i ovnen.

Diameteren på ydersiden af ovnstudsen er 146 mm, men skal der "pakkes"
med snor mellem studsen og koblingen eller skal jeg købe en kobling med
indre diameter på 146 mm?

Mvh.
Jesper

Fra : Gamle

Dato : 06-07-05 23:59

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> snor mellem studsen og koblingen eller skal jeg købe en kobling med indre

Hej.

Koblingen skal sidde udenpå ovnstudsen. Men sørg for at den er tætnet godt.
Ellers bliver der falsk træk fra stuen.
Omvendt risikerer du ved dårligt træk, at røgen kan trække ud i stuen, hvis
der ikke er 100% tæt.

Mvh.
Torben

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-07-05 07:46

> [...]
> Ellers bliver der falsk træk fra stuen.
> Omvendt risikerer du ved dårligt træk, at røgen kan trække ud i stuen, hvis

Ok, men betyder det at jeg skal købe en kobling med indre diameter på
146 mm ogskubbe den på, eller skal jeg købe en på 150 mm med plads til
pakkebånd?

Mvh

Jesper

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 08-07-05 19:25

On 7 Jul 2005 08:46:05 +0200, Jesper Hansen <noone@nowhere.com> wrote:

>Ok, men betyder det at jeg skal købe en kobling med indre diameter på
>146 mm ogskubbe den på, eller skal jeg købe en på 150 mm med plads til
>pakkebånd?

tror slet ikke man kan få en kobling på 146 mm indv.
Så du er formentlig tvunget til at købe den på 150 mm - hvilket også
giver mest mening, da 146 mm+tætningsbånd nok nærmere giver 150 end
146 mm.