FORM data til fil
Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-06-01 11:51

Hvordan laver jeg en FORM så den skriver de indtastede data til en fil på
serveren, i stedet for at maile dem?

Claus

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-06-01 12:13

Claus Nygaard-Pedersen skrev:

> Hvordan laver jeg en FORM så den skriver de indtastede data til en fil
> på serveren, i stedet for at maile dem?

Du skal bruge noget serversideprogrammering til det. Det kan f.eks.
laves i PHP.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Peter

Dato : 03-06-01 12:10

> Hvordan laver jeg en FORM så den skriver de indtastede data til en fil på
> serveren, i stedet for at maile dem?

Brug et serverside sprog som asp,php eller perl

spørg evt. i dk.edb.internet.webdesign.serverside

--
Venlig hilsen

Peter Heinzl
Cgi Shop
Mail: peter@cgi-shop.dk
web: www.cgi-shop.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-06-01 12:22

"Peter" <peter@cgi-shop.dk> skrev i en meddelelse

> Brug et serverside sprog som asp,php eller perl

OK det var da en mulighed, men jeg har en erindring om at jeg engang har set
en simpel HTML kode som blot gemte formens indhold i en fil. Og hvis formen
blev submitted flere gange blev indholdes blot skrevet til denne fil.

Claus

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 03-06-01 12:23

After I finished the 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Claus
Nygaard-Pedersen" <claus_nygaard_pedersen@mail.dk> just offered me, he
muttered some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

> [...]
>en simpel HTML kode som blot gemte formens indhold i en fil. Og hvis formen
>blev submitted flere gange blev indholdes blot skrevet til denne fil.

Den HTML kode findes ikke. HTML er ikke et programmeringssprog, men et
markup sprog, hvis eneste formål er at få tekst til at "se ud" på
skærmen.
--
Martin Mouritzen. | http://www.trendy.dk
The truth is out there! Does anyone know the URL?

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-06-01 12:31

> Den HTML kode findes ikke. HTML er ikke et programmeringssprog, men et
> markup sprog, hvis eneste formål er at få tekst til at "se ud" på
> skærmen.

OK! Jeg er nu stadig sikker på at har brugt sådan en funktion for et par år
siden, men måske det gør en forskel at jeg dengang kun prøvede at køre det
på min egen maskine (det var aldrig uploaded på en server).

Claus

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 03-06-01 12:11

Claus Nygaard-Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvordan laver jeg en FORM så den skriver de indtastede data til en fil på
> serveren, i stedet for at maile dem?

Det kommer jo meget an på hvad du bruger til at behandle dine formdata med.
Find ud af, hvad du bruger til at behandle dine form inputs med, og spørg i
den serverside gruppe der passer til dine forms. Bruger du frontpage, spørg
i fp gruppen, bruger du cgi spørg i den generelle serverside gruppe, bruger
du asp spørgs i serverside.asp gruppen og bruger du php spørg i
serverside.php gruppen.

/Kasper

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-06-01 12:21

> Det kommer jo meget an på hvad du bruger til at behandle dine formdata
med.

Jeg har ikke tænkt mig at behandle dem på serveren. Jeg skal bare have dem
lagret til senere afhentning.

Claus

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 03-06-01 12:22

> [...]
muttered some weird stuff, and I had to correct this gibberish:

>Jeg har ikke tænkt mig at behandle dem på serveren. Jeg skal bare have dem

At gemme til en fil er stadig at behandle data på serveren.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 03-06-01 12:32

> At gemme til en fil er stadig at behandle data på serveren.

OK! Så det nemmeste ville altså være at finde en eller anden stump kode (ASP
f.eks.) som kunne skrive dataene fra formen ned i en fil som jeg så
efterfølgende kunne læse!

Claus