PST?
Fra : Lene

Dato : 06-07-05 10:27

Altså, jeg ved godt dette spørgsmål er totalt OT. Skæld mig bare ud eller
vær rare at henvise mig til en anden gruppe--men altså:
Hvordan finder jeg ud af hvad et givent tidspunkt i USA, PST (pacific
standard time) er i Danmark? Jeg skal høre noget kl. 8 pm. den 7. juli, PST.
Hjælp!
Forhåbningsfulde hilsner fra Lene

Fra : Holst

Dato : 06-07-05 10:32

Lene wrote:

> [...]
> standard time) er i Danmark? Jeg skal høre noget kl. 8 pm. den 7. juli, PST.

PST er -08:00 i forhold til GMT, og Danmark er +01:00 i forhold til GMT.
Der er altså en forskel på 9 timer.

Du skal dog huske at tage forbehold for eventuel sommertid. Men er der
sommertid begge steder, så er det ligegyldigt. Er der f.eks. kun
sommertid i Danmark, er Danmark +02:00 i forhold til GMT, altså en
tidsforskel på 10 timer.

Fra : Ole Laursen

Dato : 06-07-05 11:28

"Lene" <noone@noone.com> writes:

> Hvordan finder jeg ud af hvad et givent tidspunkt i USA, PST (pacific
> standard time) er i Danmark? Jeg skal høre noget kl. 8 pm. den 7. juli, PST.

Du kan evt. også prøve at gå ind på klokken.dk hvor tiden forskellige
steder i verden vises. Det står under pacific time så vidt jeg lige
kan se (jeg ved dog ikke om klokken.dk regner sommertid med).

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : Lene

Dato : 06-07-05 13:23

Mange tak for Jeres hjælp!
MVH Lene

Fra : Henrik Sønderholm

Dato : 06-07-05 13:41

Lene <noone@noone.com> skrev:
>Altså, jeg ved godt dette spørgsmål
> [...]

Hej Lene.

Prøv at søge på nettet for ord som: PST, tidszoner, global time,
verdenstider, verdensur eller lignende.