hånd le ?
Fra : Peter

Dato : 06-07-05 09:24

Ja hvad er nu det ? Jeg mangler et eller andet til at tæske noget ukrudt
med. Vi har en stykke "naturgrund" hvor ukrudt og selvsåede buske og træer
har frit løb. Jeg har ind imellem brugt en grensaks til at klippe nogle af
de lidt større grene over, men det tager lidt lang tid, når man kun kan
sakse en enkelt ad gangen. Vi skal bare holde det lidt nede - det skal ikke
ryddes helt.

Jeg gik i byggemarked for at se på en le. De havde godt nok en, men den var
ret stor (og jeg blev lidt bange for svinge rundt med den . Den koster
også en slags penge (200-300 for skaftet og 500 for klingen). De mente at
man tidl. kunne få en hånd-le - altså et skaft med en mindre kniv på, til at
svinge med den ene arm - billigere, lettere og fin til små opgaver.

Nogen der ved hvor man kan få sådan en sag ?

mvh
Peter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-07-05 09:46

"Peter" <virkerikke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de lidt større grene over, men det tager lidt lang tid, når man kun kan
> sakse en enkelt ad gangen. Vi skal bare holde det lidt nede - det skal

Du er nok bedre tjent med en Wiederhof-hakke. En der ligner dem afrikanerne
synger i kor til. Den har økse som redskab nr. 2, og kan ondulere kraftigt
ukrudt, god til hård jord, og med lidt øksning fjerner man også buske. Købt
hos Hedeselskabet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-07-05 10:08

Hej!

Ved selvfølgelig ikke om det er sådan en du tænker på, men kom med det samme
til at tænke på en segl. Efter lidt tids søgen på google fandt jeg denne
side: http://www.greentools.dk/product.asp?product=132&sub=0&page=1
Håber du kan bruge det til noget.

Mvh Kari Eiffert

Fra : Kari Eiffert

Dato : 06-07-05 10:11

Hej igen!

På samme side har de også en le til meget billigere penge end du skrev
herunder: http://www.greentools.dk/product.asp?product=133&sub=0&page=1

Mvh Kari Eiffert

Fra : TG4600

Dato : 06-07-05 10:15

"Peter" <virkerikke@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> svinge med den ene arm - billigere, lettere og fin til små opgaver.
>
> Nogen der ved hvor man kan få sådan en sag ?

Som andre også har fundet frem til er det måske et segl du leder efter, men
du skal ikke ordne ret mange m² før du indser at et segl kun er til
småopgaver - enten skal du kravle rundt på knæ, eller du skal stå krumbøjet.

Og en le, som kan være et farligt redskab, lærer du hurtigt at betjene, du
skal bar sikre dig at der ikke er nærgående børn/hunde/mm omkring dig, mens
du lærer at svinge leen. Det er ikke så svært...

/TG

Fra : Peter

Dato : 06-07-05 21:18

tak for svar!