CSS og indrykket tekst
Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 23:37

Hejsa

Hvordan laver jeg indrykket tekst på en side med css? Eller i det hele
taget hvordan styrer jeg placeringen af tekstens start set fra venstre
på en side?

Evt et link til eksembler.

Mvh
Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-05 06:53

Jesper Hansen skrev:

> Hvordan laver jeg indrykket tekst på en side med css? Eller i
> det hele taget hvordan styrer jeg placeringen af tekstens
> start set fra venstre på en side?

Med koden text-indent.

I style-angivelsen kan man lave en klasse med en indrykning på
f.eks. 2em (bredden af 2 m'er). Det ser sådan ud hvis klassen
skal hedde "indryk":
..indryk { text-indent: 2em; }

Her er en minieksempel hvor style angives i head-sektionen:

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>
<title>Titel</title>
..indryk { text-indent: 2em; }
</head>

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 09:00

On Wed, 6 Jul 2005 07:52:35 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

>Med koden text-indent.

Tak for det

/jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-05 09:25

Jesper Hansen skrev:

> Tak for det

Topstyle Lite er en suverænt god hjælp til arbejde med CSS. Den
er gratis og kan hentes her:
http://www.bradsoft.com/download/index.asp