Kazaa - alternativ til mac...
Fra : lhgc

Dato : 03-06-01 11:14

Noget der kan hente musik og film på nettet/maskiner der er stillet til
rådighed af andre, noget i retning af Mactella eller Kazaa til Windows.

Mvh.
Lars-Henrik G. Christiansen

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 03-06-01 15:53

lhgc <munik@mail.dk> wrote:

> Noget der kan hente musik og film på nettet/maskiner der er stillet til
> rådighed af andre, noget i retning af Mactella eller Kazaa til Windows.
>

> Mvh.
> Lars-Henrik G. Christiansen

Der findes ingen Kazara eller WinMX, der er Freenet og iMesh i alpha som
eikke fungerer på min mac, derudover er der nogle Gnutellanetwork
klineter, Mactella og LimeWire som er Java baseret og MP3 Rage.
--
Jesper Oersted. My mailaccount is spamfiltered by ORBS.
http://www.orbs.org.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 07-06-01 14:09

lhgc <munik@mail.dk> wrote:

> Noget der kan hente musik og film på nettet/maskiner der er stillet til
> rådighed af andre, noget i retning af Mactella eller Kazaa til Windows.

LimeWire er en javabaseret Gnutella-klient til mac. Jeg synes den er
langsom og har en kikset (windåse-agtig) brugerflade.
MP3Rage er et genialt program der kan alt med MP3-filer: Søge på
Napsterservere efter eget valg, søge på Gnutella-netværk (desværre kan
man ikke specificere hvilke filtyper man vil søger efter), afspille MP3
(man kan også vælge andre mp3 afspillere som default) osv.
MP3Rage har en meget mere macagtigt brugerflade og er væsentlig
hurtigere.

Thomas

Fra : Christian Flintrup

Dato : 07-06-01 22:27

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> kikset (windåse-agtig) brugerflade.

Det er egentlig sjovt - alle mine wintelvenner synes det har en
Mac-agtig brugerflade :)

De må lige have ramt en mellemting mellem de to.

--
Christian

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-06-01 00:44

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> Det er egentlig sjovt - alle mine wintelvenner synes det har en
> Mac-agtig brugerflade :)
>
> De må lige have ramt en mellemting mellem de to.

Hmm, det er ikke særlig mac-agtigt med menuer i vinduerne...
Vis dem nogle rigtige mac-programmer...
Thomas

Fra : Christian Flintrup

Dato : 08-06-01 01:03

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> Hmm, det er ikke særlig mac-agtigt med menuer i vinduerne...

Det har jeg forsøgt.

Når man prøver at forklare dem Fitts lov går det helt galt :)

--
Christian

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-06-01 12:39

Christian Flintrup <junk@osxhacks.com> wrote:

> Når man prøver at forklare dem Fitts lov går det helt galt :)

Øøøh, hvad er det lige Fitts lov går ud på?

Thomas

Fra : Christian Flintrup

Dato : 08-06-01 15:05

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> Øøøh, hvad er det lige Fitts lov går ud på?

Bl.a. at det er nemmere at ramme noget der ligger i skærmens kanter - og
allernemmest i et hjørne (kort fortalt).

(Mange wintelfolk kan bedst lide at hvert vindue har sin egen menulinie
- og så bliver man jo nødt til at modsige dem lidt :)

--
Christian

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 08-06-01 17:02

> [...]

> (man kan også vælge andre mp3 afspillere som default) osv.
> MP3Rage har en meget mere macagtigt brugerflade og er væsentlig

Der er en væsentlig forskel på MP3 Rage og LimeWire som
Gnutellaklienter: Du kan ikke downloade nogetsomhelt via MP3Rage, fordi
de andre Gnutellaklienter nu lukker af for gratister der ikke deler med
andre! Og dele kan MP3Rage ikke. LimeWire er hverken kikset eller
mislykket, det er et Java program der benytter sig af Swing
(Swingall.jar) og MRJ er desværre noget hø! Det betyder at LimeWire æder
enorme mænger af RAM og CPU når den kører, den laver lockups af en
varighed på op til et minut hvor man intetsomhelst kan foretage sig på
Mac'en. Men har man Rammen og processorkraften der skal til og er villig
til at acceptere at LimeWire IKKE skal køre som baggrundsprogram så han
man et fildeleprogram der efterhånden sparker bagdel på Napster, under
forudsætning af at man konfigurere den korrekt! Jeg overvejer at skrive
en manual på dansk til LimeWire, fordi man kan vitterligt finde de ting
man søger efter (dog ikke mac filer endnu!!) på LimeWire og downloade
dem og LimeWire understøtter genoptaget download.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 08-06-01 20:08

Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:

[snip]

> [...]
> varighed på op til et minut hvor man intetsomhelst kan foretage sig på
> Mac'en. Men har man Rammen og processorkraften der skal til og er villig

Ikke under Mac OS X, der kører det ganske glimrende og har ikke rigtigt
nogen indflydelse på resten af systemet

> [...]
> man søger efter (dog ikke mac filer endnu!!) på LimeWire og downloade
> dem og LimeWire understøtter genoptaget download.

Det kunne da være interessant læsning, da jeg selv synes det er lidt
bøvlet at få hentet nogle af de ting, som man finder. Alt for mange
sites er "busy" eller disconnecter en.

--
René