Varmt vand i bruseren
Fra : bent

Dato : 05-07-05 18:18

Hej NG!!
Vi har netop købt et hus fra midt af 70érne. Vores problem er at
brusekabinen (som findes i den anden ende af huset end fyret) kun kan levere
rigtigt varmet vand, hvis vandhanen, eller vandhanen i karbadet løber. Hvis
de slukkes er vandet ikke så varmt at det er sjovt at bade.
Jeg har skiftet blandingsbatteriet i bruseren. Nogle gode foreslag? På
forhånd tak og med mange sommerhilsner. Bent.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 05-07-05 22:09

On Tue, 05 Jul 2005 19:18:26 +0200, bent wrote:

> [...]
> de slukkes er vandet ikke så varmt at det er sjovt at bade.
> Jeg har skiftet blandingsbatteriet i bruseren. Nogle gode foreslag?

Isolering af rør?
--
MVH
osv...

Fra : CC

Dato : 05-07-05 22:27

"bent" <dykkerbentFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har skiftet blandingsbatteriet i bruseren. Nogle gode foreslag? På
> forhånd tak og med mange sommerhilsner. Bent.
Hvad bruger du til, at varme vand med (naturgas, olie, el) ?
Hvor stor er fremløbtemperaturen fra opvarmingstedet ?
Hvordan er vandhastigheden i bruseren i forhold til badekarret ?
Er det en gammel installation ? (rør kan evt. være kalket til)

Fra : Bent

Dato : 06-07-05 17:52

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "bent" <dykkerbentFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad bruger du til, at varme vand med (naturgas, olie, el) ? Naturgas - et
> ældre fyr.
> Hvor stor er fremløbtemperaturen fra opvarmingstedet ? 73 grader
> Hvordan er vandhastigheden i bruseren i forhold til badekarret ? jo mere
> jeg åbner for vandhanen, jo varmere bliver vandet i bruseren.
> Er det en gammel installation ? (rør kan evt. være kalket til) måske
> badeværelset ser ud til at være nyere end huset.

Mange tak for interessen for problemstillingen !

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-07-05 23:53

> [...]
> Jeg har skiftet blandingsbatteriet i bruseren. Nogle gode foreslag? På
> forhånd tak og med mange sommerhilsner. Bent.

Ude på fyret, eller på afgangsrøret kan der sidde en stophane, som typisk
bare er en gammel vandhane. Bunden i denne kan godt hænge så meget at
ovennævnte stunt er nødvendigt. Få en vvs'er til at kigge på det.

Mvh Maria