Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til at "resize" billeder?
Fra : Paminu

Dato : 05-07-05 12:39

Jeg leder efter et lille program som giver en mulighed for at ændre på
størrelsen af et billede når man højre klikker på det. Hvis et billede fx er
300x305 pixels, så skal man kunne ændre det til 300x300 bare ved at
højreklikke på det.

Findes der et program der kan det?

Fra : emj

Dato : 05-07-05 13:36

Paminu skrev:

> [...]
>størrelsen af et billede når man højre klikker på det. Hvis et billede fx er
>300x305 pixels, så skal man kunne ændre det til 300x300 bare ved at

Prøv Image Resizer fra MS powertoys
http://kortlink.dk/microsoft/vtm
Hilsen emj

Fra : Paminu

Dato : 08-07-05 07:02

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv Image Resizer fra MS powertoys
> http://kortlink.dk/microsoft/vtm
> Hilsen emj

Det har jeg prøvet men der sætter man bare opløsningen. Jeg er interesseret
i et program hvor man fx på den faktiske størrelse.

Fra : Falcon

Dato : 08-07-05 09:51

On Fri, 8 Jul 2005 08:01:35 +0200, "Paminu" <asdad@asd.com> wrote:

>"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Det har jeg prøvet men der sætter man bare opløsningen. Jeg er interesseret
>i et program hvor man fx på den faktiske størrelse.

Jeg mangler et tilsvarende prg, det skal kunne to ting:
Rezize til en bestemt str f.eks 800 x 600 og samtidig skal man kunne
sætte filstørrelse man vil have det i f.eks 150kb.

mvh Falcon

Fra : emj

Dato : 08-07-05 11:37

Paminu skrev:

>Det har jeg prøvet men der sætter man bare opløsningen. Jeg er interesseret
>i et program hvor man fx på den faktiske størrelse.

Opløsning og faktisk størrelse er skisme da det samme
Hvad mener du egentlig?
Hilsen emj

Fra : Paminu

Dato : 09-07-05 10:24

Hehe har ikke så meget forstand på det. Men jeg bruger et program der hedder
PhotoSuite hvor man kan ændre på billeder så de bliver kvadratiske. Det kan
man ikke i det der MS power halløj.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 09-07-05 18:46

"Paminu" <asdad@asd.com> skrev i en meddelelse
> ændre på billeder så de bliver kvadratiske. Det kan man ikke i det der MS
> power halløj.

Det ka' du da!!

Højreklik på billedet
Vælg "resize pictures"
Vælg "advanced"
Sæt hak ud for "Custom" og angiv højde x bredde, hvor du kan angive en
hvilken som helst størrelse - også kvadratisk.

Mvh John

Fra : Paminu

Dato : 11-07-05 10:22

"-= JF =- priv" <@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sæt hak ud for "Custom" og angiv højde x bredde, hvor du kan angive en
> hvilken som helst størrelse - også kvadratisk.

Det smarte ved den anden funktion er at man kan se hvad billedets størrelse
er. Fx 300*308 og så behøver man ikke at skære unødvendigt meget i billedet