Stophane - forskel på billig/dyr
Fra : Klaus Vestergaard Kr~

Dato : 04-07-05 22:35

Hej

Jeg er ved at rode lidt med noget VVS i mit hus og skal have skiftet et
par stophaner. Var så I Bauhaus og fandt en standard ½ tomme til 40 36
kroner. Men fandt også en fra Frese til 100 kroner.

SPurgte så en Bauhaus ekspedient hvad forskellen var - og det vidste han
selvfølgelig ikke.

Men hvad med en af jer - hvad er forskellen. At med den dyre - så får
man ikke en vandskade fordi den er af ordentlig kvalitet således at den
ikke pludselig lækker?

Eller hvad?

Og skal forresten også til at skifte hele varmeinstallationen. Hvad
bruger man typisk idag - kobberrør og pressionskoblinger? (tror nok de
hedder det - de slutter helt tæt ved sammenkobling af rør/fitting)

mvh

Klaus

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 04-07-05 22:40

"Klaus Vestergaard Kragelund" <klausvk@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke en vandskade fordi den er af ordentlig kvalitet således at den ikke

Forskellen er bare at den billige "sætter sig" hvorfor ved jeg ikke, men det
er bare min erfaring.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : SA

Dato : 05-07-05 06:54

"Langgaard Bærbar" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
> "Klaus Vestergaard Kragelund" <klausvk@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Forskellen er bare at den billige "sætter sig" hvorfor ved jeg ikke, men
> det er bare min erfaring.

Det gør de dyre nu altså også, f.eks. Balofix. Det er så muligt at der går
længere tid, før de gør det, meeeen...... om man så vil give dobbelt så
meget for det, se deet....!
Det har jeg fået at vide at en kammerat, som er VVS mand.

Min egen erfaring er, at de billige haner er støbt, hvor de dyrere udgaver
er lavet af massiv metal. Det finder man så ud af, hvis man skal spænde en
hane meget hårdt(f.eks. pga. dårlig gevind), så kan de billige godt
flække.

/SA

It has removed 19 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!