Andet multimedie
bentjuul 3670
fast størrelse på cirkel i selection-tool?
Fra : -=JF=- arb

Dato : 04-07-05 11:19

Hej gruppe.

Jeg har med mellemrum behov for at tage et cirkulært udsnit at nogle
billeder.
Billeerne er 800x800, og jeg kunne godt tænke mig at have en fast defineret
cirkel der går fra kant-til-kant i billedet... Er det muligt?

Mvh John

Fra : -=JF=- arb

Dato : 04-07-05 11:20

"-=JF=- arb" <oplyses@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Billeerne er 800x800, og jeg kunne godt tænke mig at have en fast
> defineret cirkel der går fra kant-til-kant i billedet... Er det muligt?

DOOH!!
Skulle måske sige at det er i Paint Shop Pro 9

Mvh John

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-07-05 22:38

-=JF=- arb wrote:

> Skulle måske sige at det er i Paint Shop Pro 9

Jeg kender ikke 9'eren, men i PSP5 kan man gemme en maske, når man har lavet
en selection. Prøv at lede efter noget sådant.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Madsen

Dato : 06-07-05 17:18

On Mon, 4 Jul 2005 23:38:19 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Jeg kender ikke 9'eren, men i PSP5 kan man gemme en maske, når man har lavet
>en selection. Prøv at lede efter noget sådant.

I PSP 9 :

Lav en rund "Selection" i den ønskede størrelse.

Gem den med "Selections" > "Load /Save selection"

Hent den ind igen samme sted.

Piece of cake

Mvh Mads

--
Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely
in a pretty and well preserved body, but rather, skid in broadside,

Fra : -=JF=- arb

Dato : 07-07-05 11:08

"Madsen" <madsen@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> Gem den med "Selections" > "Load /Save selection"
> Hent den ind igen samme sted.
> Piece of cake

Hæ... Den burde jeg da ha' fundet selv
Jeg har i mellemtiden fundet på at optage et script der laver det samme...
Virker også fint, men din metode er nok mere 'regelret'

Tak for hjælpen!

Mvh John