metal i bruseniche
Fra : Lisbeth

Dato : 04-07-05 07:36

Jeg skal have lavet bruseniche i fritidshuset. Jeg har ikke lyst til de
traditionelle brusekabiner, som jeg synes er hæslige - og fliser/klinker
synes jeg heller ikke passer helt fint til vægge og gulv i et træhus.

At lime et eller andet syntetisk (vinyl) på væggene synes jeg også er en
aldeles hæslig løsning.

Så kom jeg til at tænke på, om man mon kan beklæde væggene med zink,
aluminium, galvaniseret stål eller lignende?

Kunne rigtig godt tænke mig det rå look, det vil give.

Mvh. Lisbeth

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-07-05 14:12

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse
> [...]
> aluminium, galvaniseret stål eller lignende?
>
> Kunne rigtig godt tænke mig det rå look, det vil give.

Prøv at kikke på www.scandium.dk som sælger stålfliser.

Mvh Michael

Fra : Lisbeth

Dato : 05-07-05 08:24

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussenSLET_DETTE@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:wAaye.44$R47.22@news.get2net.dk...

> Prøv at kikke på www.scandium.dk som sælger stålfliser.

Det er rigtig flot!!! Men lidt for flot og designeragtigt til et fritidshus.
Jeg tænker mere på noget i retning af gamle zinkbaljer. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Morten DH

Dato : 04-07-05 21:17

"Lisbeth" <lisbeth_jacobsen@hotmail.invalid,com> skrev i en meddelelse
> Så kom jeg til at tænke på, om man mon kan beklæde væggene med zink,
> aluminium, galvaniseret stål eller lignende?

Man kan købe almindelig rustfri stålplader i metermål (og sikkert også andre
metaller) - det kunne da være en ret flot løsning faktisk... Så
vådrumsbehandling på væggen bag, fuldlime pladerne på væggen og gummifuge
samlingerne mod gulv og hjørner, så kan det vel ikke gå helt galt... måske
lige lidt ekstra opmærksomhed på rørgennemføringen ved brusebatteriet osv.

Men en billig løsning er det nok ikke og mht. rengøringsvenlighed findes der
nok også bedre alternativer (dog nok ikke den løsning jeg netop har fået
lavet med spejle på væggene og sort granit på gulvet)

Fra : cykellapper

Dato : 04-07-05 23:04

Lisbeth wrote:
> [...]
> aluminium, galvaniseret stål eller lignende?
>
> Kunne rigtig godt tænke mig det rå look, det vil give.

I så fald bør det være rustfrit stål eller søvandsbestandigt aluminium. Rustfrit
stål er klart bedst.

En zinkplade eller galvaniseret plade vil hvidruste i løbet af meget kort tid.
Det vil være umuligt at holde rent og pænt. Aluminium oxyderer også, især hvis
det kommer i kontakt med andre metaller (f.eks. skruer).

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)