Program til at fjerne Heste / spyware ???
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-07-05 08:11

Hejsa NG

jeg leder efter et program til at fjerne troninskeheste og spyware.
hvad kan i anbefale.
gerne freeware.
men hvis det er meget godt og med opdateringer er jeg villige til at betale
for det hvis det virker.
gerne www til en butik der sælger programmet.

er der nolge da kan hjælpe med ???

Fra : Anders S..

Dato : 04-07-05 08:32

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale
> for det hvis det virker.
> gerne www til en butik der sælger programmet.

Hej.

Den bedste måde at undgå både spyware og Trojanske heste er at lave om på
dine surf vaner.
Både spyware og heste skyldes brugerens uforsigtighed med hvad man trykker
på.

Men hent evt. spybot eller Ad-aware hos spywarefri.dk

Prøv så dette.

http://www.sikker-surf.dk/saadan.htm

MVH
Anders
--
www.sikker-surf.dk

Fra : ab©

Dato : 04-07-05 10:02

"Anders S.." <anderzz@Fjern-dette-og-dette.sikker-surf.dk> skrev i en
meddelelse news:42c8e5d3$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Prøv så dette.
>
> http://www.sikker-surf.dk/saadan.htm

Utroligt at indehaverne af denne side ikke vil stå frem, men ønsker at være
anonyme - jeg savner også omtale af faren / mulighederne ved
systemgendannelse.

ab

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-05 10:52

Den 04-07-05 11.01 skrev ab© følgende:

> Utroligt at indehaverne af denne side ikke vil stå frem, men ønsker at være
> anonyme - jeg savner også omtale af faren / mulighederne ved
> systemgendannelse.

Det kunne selvfølgelig være ønskeligt, om han havde skrevet lidt om sig
selv og hans baggrund på siden, men han er nu ikke mere anonym, end man
sagtens kan finde såvel navn og adresse.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på nettrafikken med det gratis program Down2Home.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-07-05 11:12

ab© wrote:
> Utroligt at indehaverne af denne side ikke vil stå frem, men ønsker at være

Øhh, er du ikke selv anonym?

Ifølge indlægget hedder han Anders S., ifølge whois Anders Skriver, mail
adressen er at finde på http://www.sikker-surf.dk/kontakt_sikker.htm

> anonyme - jeg savner også omtale af faren / mulighederne ved
> systemgendannelse.

Jeg fatter ikke hvad siden skal bruges til, udover at tjene nogle penge
på banner.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-07-05 15:37

"Christian E. Lysel" <sunsite.dk@spindelnet.dk> wrote in message
ab© wrote:
> [...]

> systemgendannelse.

Jeg fatter ikke hvad siden skal bruges til, udover at tjene nogle penge

****

Og resten kan findes på DK Hostmasters side...

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-07-05 15:50

Aragorn Elessar skrev:

> udover at tjene nogle penge på banner.

wauv er der bannere på den site!

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-07-05 18:14

Ivan V. Klattrup wrote:
> wauv er der bannere på den site!

Ja.

Hvad gør folk hvis reklamen er for software med spyware?

Fra : Anders Lund

Dato : 04-07-05 08:57

Thomas Pedersen wrote:
> men hvis det er meget godt og med opdateringer er jeg villige til at betale
> for det hvis det virker.
> gerne www til en butik der sælger programmet.

Du lyder næsten som om at du håber på et program som er det eneste du
behøver og som kan fjerne alt.

Det findes ikke.

Kig på Anders S. henvisninger - bruger dem selv en gang imellem.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-07-05 09:02

ja have nok håbet at jeg skulle nøjes med at købe et program.
men spybot og Ad-Aware.
hvis jeg hente de 2 så skulle jeg værer ok sikkert med alt det lort.

Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-07-05 09:40

Den 04-07-05 10.02 skrev Thomas Pedersen følgende:
> ja have nok håbet at jeg skulle nøjes med at købe et program.
> men spybot og Ad-Aware.
> hvis jeg hente de 2 så skulle jeg værer ok sikkert med alt det lort.

Spybot og Ad-Aware hører til de absolut bedste, selvom de er gratis. Du
kan finde en brugsvejledning til dem her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-spyware.html

Vil du absolut have et købeprogram, kan Spy Sweeper anbefales:
http://www.webroot.com/products/spysweeper

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-07-05 09:51

Thomas Pedersen wrote:
> ja have nok håbet at jeg skulle nøjes med at købe et program.
> men spybot og Ad-Aware.
> hvis jeg hente de 2 så skulle jeg værer ok sikkert med alt det lort.

Giver det ikke kun en sikring imod det som de er programmeret til at
genkende?

Hvor mange programmer fra http://www.rootkit.com/index.php genkendes?

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-07-05 09:38

Thomas Pedersen wrote:
> jeg leder efter et program til at fjerne troninskeheste og spyware.
> hvad kan i anbefale.

En god backup af systemmet efter det er blevet installeret.

> gerne freeware.

Som freeware, kan jeg nævne følgende som præventiv løsning:

1) Køre som almindelig bruger. uden administrator rettigheder. En troj
og spyware har typisk brug for administrator rettigheder for at kunne
installere sig. http://sikkerhed-faq.dk/ordforklaring#leastpriv

2) Begræns angrebsfladen.
http://www.google.dk/search?q=%22home18.inet.tele.dk/madsen/%22

3) Løbende opdatering af dit nuværende software, husk at registere hvor
opdateringerne skal hentes fra. Desværrer kan du snydes her, til at
hente falske opdateringer, så vær på vagt. Du kan evt. kræve af din
leverandør, at de skal bruge signatur check af deres opdateringer.

4) Sund fornuft ved installation af nyt software. Læs evt.
http://sikkerhed-faq.dk/brugere

> men hvis det er meget godt og med opdateringer er jeg villige til at betale
> for det hvis det virker.
> gerne www til en butik der sælger programmet.

Start med ovennævnte.

> er der nolge da kan hjælpe med ???

Hvis du kommer ud i at få problemmer har http://www.systeminternals.com/
nogle dejlige værktøjer til at undersøge hvad dit system laver.

http://www.sysinternals.com/Utilities/RootkitRevealer.html

http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html

PS: Hvorfor er der ikke spyware eller en troj i ovennævnte?

Personligt har jeg brugt deres værktøjer de sidste 8 år, og
http://search.microsoft.com/search/results.aspx?view=en-us&st=b&na=83&qu=sysinternals
viser Microsoft har flere artikler der referencer til siden.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 04-07-05 15:02

Der findes en del programmer som udgiver sig for at være anti det ene
eller det andet men som rent faktisk er alt andet end anti, inden du/I
installere og prøver alle de forskellige programmer, så tjek lige hvad
dette site har at sige om dem,

http://www.spywarewarrior.com/rogue_anti-spyware.htm#products

God vind.