Hvor meget istandsættelse kan betale sig v~
Fra : Jakob Munck

Dato : 04-07-05 06:43

Jeg har et rækkehus i Valby som skal sælges inden for det kommende år. Huset
er ca. 30 år gammelt og jeg har boet der i 10 år. Jeg overvejer hvor meget
det kan betale sig at sætte huset i stand, inden man skal sælge. Det er
klart at der skal være rent og ordentligt, både når der tages billeder til
annoncer og når eventuelle købere kommer for at bese huset. Men hvor meget
kan det betale sig at investere i maling og istandsættelse af haven?

At male hele huset indvendig vil koste ca. 20.000 kr.
At lave haven i stand (den ligner et vildnis p.t.) vil koste ca. 15.000 kr.

Kan det betale sig at investere disse penge, eller er det bedre at lade
køber selv ordne disse ting?

Hvad er jeres råd?

v.h.
Jakob Munck

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 04-07-05 07:52

On Mon, 4 Jul 2005 07:43:18 +0200, "Jakob Munck"
<jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan det betale sig at investere disse penge, eller er det bedre at lade

Spørg de lokale ejendomsmæglere - de vil kunne give et meget godt bud
på, hvad der kan betale sig og hvad der ikke kan. Lad dem komme forbi
og kigge. Så kan du også lige benytte lejligheden til en
forhåndsvurdering af prisen uden at binde dig til et bestemt firma.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 04-07-05 08:16

Hej,

> [...]

>Kan det betale sig at investere disse penge, eller er det bedre at lade

Drøft det igennem med mægleren.

Maling - det behøver vel ikke koste 20.000? Du skal tænke på, at for
at fremme et salg skal det primært bare se pænt og lyst ud så en
billig hvid maling kommer man langt med - er min erfaring Folk
plejer alligevel at male når de flytter ind, da der jo er huller mm på
væggende fra hvad der har hængt tidligere. Jeg ville ihvertilfælde
ikke ofre dyr kvalitetsmaling på projektet.

Have - man kunne måske komme en bid vej med et weekends knofedt og en
buskrydder - kombineret med sorte sække og en grensaks?

Jeg tror ikke du får hverken 20.000 eller 15.000 ind igen ved salget,
det vil givetvis være noget nemmere at sælge hvis det ser pænt og
indbydende ud.

** Lars

Fra : Nette

Dato : 04-07-05 09:13

"Jakob Munck"skrev

> Hvad er jeres råd?

Det det gælder om, er at fjerne iøjefaldende og dominerende ting som gør at
en evt. køber ikke kan se igennem dem og danne sig et overblik af
rummene/haven med sine egne ting i dem/den.
Hvis du f.eks. har pinke vægge i en stue, som er oversået med møbler,
malerier og nipsgenstande, så kan det være svært at forestille sig stuen med
ens egne møbler og ofte tror man det kan reddes ved at fjerne den pinke
farve. Men...
Har du f.eks. pinke vægge i stuen, men mere sparsomt med møbler og nips, så
kan det være meget let at danne overblik.
Altså afhænger det ikke så meget af om det er nymalet eller ej og heller
ikke nødvendigvis af hvilke farver der er valgt, men mere om hvordan det
hele hænger sammen som helhed.
Så har du ting, som er meget iøjefaldende og dominerende, så tror jeg det er
endnu bedre at få gjort noget ved det end at bruge penge og tid på maling.
Ang. haven, så er det selvfølgelig vigtigt man også her kan danne sig et
overblik. Hvis græsset er lårkort og buskene vælter ind over hinanden, kan
det være svært at overskue.

Nette

Fra : Nette

Dato : 04-07-05 09:15

"Nette" skrev

Glemte lige... Selvfølgelig er det en god idé at spørge mægleren. Hvis du
altså vælger at sælge via en sådan.

Nette

Fra : Kitty

Dato : 04-07-05 21:30

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det betale sig at investere disse penge, eller er det bedre at lade
> køber selv ordne disse ting?
>
> Hvad er jeres råd?
>

> v.h.
> Jakob Munck

Hvad med at smide et par billeder af have og stue i dk.binaer - så skal vi
nok fortælle hvad vi synes

Fra : Nette

Dato : 05-07-05 09:53

"Kitty" skrev

> Hvad med at smide et par billeder af have og stue i dk.binaer - så skal vi
> nok fortælle hvad vi synes

Glimrende idé. Det er svært at formulere sig på skrift. Alt er jo relativt.

Men jeg melder pas,- min udbyder understøtter ikke binaergrupperne.

Nette