Position absolute, relative og float
Fra : Skindbeni

Dato : 04-07-05 00:24

Hej gruppe.

For at få Martin Hintzmanns helt superduper drop-down menu integeret på mit
site, har jeg haft lidt problemer. I første omgang gav Martin mig en
løsning, men det udløste et nyt problem, som jeg har stillet - dog uden
svar. Jeg prøver lige at omformulere det lidt.

Siden var oprindeligt bygget op med postion:absolute. Se testsiden her:
www.test.skindbeni.dk Sådan så siden oprindeligt ud, men her er drop-down
menuen fra Hintzmann endnu ikke integreret. Læg mærke til de fire ikoners
placering i øverste højre hjørne for print, anbefal, bookmark og startside.

Så integrerede jeg drop-down menuen med følgende resultat:
www.test.skindbeni.dk/fejltest.asp Læg her mærke til at menuerne er blevet
til en drop down menu, der dog ikke fungerer (optimalt) som den skal. Læg
også mærke til, at de fire ikoner omtalt ovenover stadig har deres placering
intakte.

Problemet med menuerne blev rettet af Martin Hintzmann, der foreslog, at jeg
opbyggede min side uden brug absolute position. Jeg fjernede derfor dette på
siden, hvilket gav dette resultat: www.test.skindbeni.dk/fejltest2.asp

Jeg prøvede herefter yderligere at fjerne position:relative på #krop {},
hvilket gav menuen den rigtige styling. Se her: www.skindbeni.dk/test.asp
Men læg nu mærke til mit egentlige problem i dette indlæg. De fire
føromtalte ikoner til print, anbefal m.v. er nu blevet rykket væk fra deres
ønskede position. De er stadig placeret med position:absolute. Men hvordan
får jeg dem placeret rigtigt.?

På forhånd tak.

Skindbeni
alias Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 04-07-05 09:33

Skindbeni wrote:
> Men hvordan
> får jeg dem placeret rigtigt.?

Før menu'en har du en #topbanner, den kan du relativ positionere.
Her i kan du absolute positionere #udskriv, #anbefal o.s.v.

Et hurtigt oplæg til hvordan det kan gøres kan du se her:

http://www.hintzmann.dk/testcenter/sites/www.test.skindbeni.dk/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/