nogen der har fået 7800 GTX ???
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 03-07-05 21:27

hvis der er nogen der har fået sådan et monster smidt i maskinen, så fortæl
lige lidt ...

mærke ?

larmer det meget ?

er det meget bedre ?

hvordan kører det i spil ?

fortæl fortæl .....

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : ct

Dato : 05-07-05 13:34

> mærke ?
Point of View (POV)

> larmer det meget ?
Overhovedet ikke, er nærmest lydløst. Larmer mindre end X850XT i mine ører.

> er det meget bedre ?
Kun 1 slot, lydløst, 7500 i 3Dmark05, Battlefield2 i 1600x1200 med AA samt
alt i max - og alt kører flydende (>50fps)

> hvordan kører det i spil ?
Som en drøm......godt jeg har 3 ugers ferie fra på fredag

> fortæl fortæl .....
Var positivt overrasket over POV æsken, har før set mærket som lidt
billig-mærke, men tilbehøret og indpakningen var ret ok denne gang, og der
følger desuden Brothers in Arms, Farcry og Pacific Fighters med!

claus

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 05-07-05 15:49

cooool

hvor købte du og hvad måtte du slippe ?

Fra : ct

Dato : 05-07-05 16:15

www.shg.dk

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 06-07-05 20:03

"ct" <claus@FJERNDETTEkjerkegaard.dk> wrote in message
> www.shg.dk

Fulgte der en molex->PCIe omformer med?

Fra : ct

Dato : 06-07-05 21:39

> Fulgte der en molex->PCIe omformer med?

Ja det er med i pakken...

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 07-07-05 21:55

> Ja det er med i pakken...

Takker for svaret
---
Mvh
Anders

Fra : Punish

Dato : 09-07-05 19:55

On Thu, 7 Jul 2005 22:54:42 +0200, "Anders Albrechtsen"
<someone@unknown.dk> wrote:

>"ct" <claus@FJERNDETTEkjerkegaard.dk> wrote in message

>Takker for svaret
>---
>Mvh
>Anders

hej hvordan fungerer den omformer ? er det så den kan sættes på et
agp-bundkort ? det kunne jeg nemlig godt tænmke mig jeg har nemlig
ikke råd til at skifte alt ud på en gang desværre.

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 09-07-05 22:49

omformeren er fra 2 molex til et pci-e strøm stik

det er pci-e der har et anderledes stik

Fra : KB

Dato : 16-07-05 08:47

Hej

BF2 i 1600x1200 og alt slået til, det klinger som det sødeste musik

Hvad er dit system iøvrigt?

Mvh.

Fra : ct

Dato : 16-07-05 23:10

> BF2 i 1600x1200 og alt slået til, det klinger som det sødeste musik
>
> Hvad er dit system iøvrigt?

AMD3500+, 2GB ram

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 18-07-05 22:57

så fik jeg også endelig smidt mit på

så nu ser mit system således ud :

asus a8n sli
2x512 mb
club3d 7800gtx
2x200gb sata

men jeg syntes ikke det er blevet meget bedre end med det gamle 6800 ultra

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : Allan Riise

Dato : 20-07-05 13:17

"Johnny B [2000]" <FJERNDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2x200gb sata
>
> men jeg syntes ikke det er blevet meget bedre end med det gamle 6800 ultra

Når man kommer hekt op i high end af grafikkortene, så er det CPU og RAM der
sætter grænsen....

--
Allan Riise

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 20-07-05 23:28

en 3800+ (som jeg glemte) er vel ok eller er den allerede gammeldaws ?

betyder det meget om jeg kører med pc3200 eller pc4000+ ram ?
- og har ram mærket noget at sige ?

Fra : Allan Riise

Dato : 21-07-05 09:31

> en 3800+ (som jeg glemte) er vel ok eller er den allerede gammeldaws ?

Nej, det er den ikke, men den sætter alligevel grænsen, og da du er tæt på
at have noget af det hurtigste man kan, når det gælder processorkraft, så
kommer der ikke yderligere effekt ud af et endnu hurtigere grafikkort, end
det man får med highend kort som 7800GT!

> betyder det meget om jeg kører med pc3200 eller pc4000+ ram ?
> - og har ram mærket noget at sige ?

Jeg mener at dit bundkort kun kører med max. DDR3200 og ja mærket og
clockhastigheden på Ram betyder noget.

Ram af mærket Corsair og OCZ er gode, men sørg for at de har en CL på højst
2.5.
CL kan ses under produkt inf. på de fleste mærker/typer, og jo mindre, jo
bedre.

Selv køber jeg, til min nye PC som er under opbygning, Corsair 2*1Gb XMS Pro
Dual Ram

http://www.corsairmicro.com/corsair/xms_proseries.html

Allan Riise

Fra : Beeblebrox

Dato : 21-07-05 09:51

Allan Riise wrote:

> [...]
> 2.5.
> CL kan ses under produkt inf. på de fleste mærker/typer, og jo mindre, jo

Det er ikke *givet* at bedre specs på rammen giver bedre performance.
Tiderne skal passe sammen med den øvrige arkitektur og jeg mener det var
anandtech som havde en test der viste at i visse tilfælde gav en bedre
ram-timing faktisk en ringere system-ydelse.

Anyway, så længe du køber god ram ligger afvigelserne for hele systemet
inden for +/- 2,5% ifølge egne erfaringer.

> Selv køber jeg, til min nye PC som er under opbygning, Corsair 2*1Gb XMS Pro
> Dual Ram

Kingston HyperX er et overset kongemærke De kører som regel samme
eller næsten samme timings ved kun 2,5 volt hvor mange af 'superrammene'
krøver 2,7 - 3,1 volt. Dels kan mange bundkort slet ikke levere 3,1 volt
til rammene (dvs. du ikke kan få rammene til at køre de specificerede
timings) og dels giver den op til 25% højere spænding også rundt regnet
25% mere varme afsat i kabinettet. Det kræver også en dyrere PSU. Begge
disse kan som bekendt kræve flere støjende blæsere.

At vælge f.eks. HyperX (samsung klodser) fremfor en 'superram' kan
satens være en forskel på 60w forbrug. Du ved selv hvor meget varme der
afsættes i en 60w pære f.eks. (selvom det ikke er helt det samme).

Der er lidt info om det her:
<http://www.overclockers.com/articles696/>

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/>

Fra : Allan Riise

Dato : 21-07-05 10:31

"Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Anyway, så længe du køber god ram ligger afvigelserne for hele systemet
> inden for +/- 2,5% ifølge egne erfaringer.

Tak fordi at du giver en lidt mere uddybende forklaring, men vil jeg med et
MSI K8N Diamond, en AMD FX55 4000+ et 7800GT kort, så lave et forkert valg
med Corsairs RAM som jeg har givet link på?

(Derudover så 2 WD Raptor i RAID 1 til styresystemet, og to magen til i RAID
0 til spil )

> [...]
> være en forskel på 60w forbrug. Du ved selv hvor meget varme der afsættes
> i en 60w pære f.eks. (selvom det ikke er helt det samme).

Jeg læser lidt på lektien, og vender så tilbage, har forøvrigt en LC Power
Silent Giant 550W så der burde være kraft nok... ( Kabinet NorthQ NQ2201
Spider Case Blue )

--
Allan Riise

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 22-07-05 10:28

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> writes:

> "Beeblebrox" <beeblebrox_dk@TAKE_THIS_AWAYyahoo.com> skrev i en meddelelse

Gid det var så vel! - men effekten går med kvadratet på spændingen, så
en 25% højere spænding giver 56% mere effektafsættelse i RAM'erne.

Kai