Bedste grafikkort i 0 - 500 kr's klassen
Fra : "> Allan

Dato : 03-07-05 21:00

Hvad skal jeg vælge af disse kort??

http://makeashorterlink.com/?K4CF52E5B

(mest for pengene)

Jeg spiller stort set aldrig og mine krav er ...
DVI, TV-out, ASUS

Nogle bud?

Mvh
Allan

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-05 21:15

> Hvad skal jeg vælge af disse kort??
>
> http://makeashorterlink.com/?K4CF52E5B
>
> (mest for pengene)

Den her tror jeg:

> Jeg spiller stort set aldrig og mine krav er ...
> DVI, TV-out, ASUS
>
> Nogle bud?

Hvorfor _skal_ det være Asus?

Hvis du kan finde ca. det dobbelte beløb kan du få et grafikkort der er
_meget_ hurtigere!

Brian

Fra : "> Allan

Dato : 04-07-05 07:52

> Den her tror jeg:

Hvorfor lige det?
Hvorfor ikke et ATI?
Hvorfor ikke et billigere et? (se: mest for pengene)
Jeg spiller aldrig grafikkrævende spil...

Hvorfor ikke
eller

> Hvorfor _skal_ det være Asus?

Fordi det altid duer så dejligt... Lidt i stil med hvor vælger du altid NAD
når du køber HIFI? Eller VW når du køber bil? eller Intel når du køber
processor? Indrømmet - der er lidt religion i det...
Lidt ligesom GeForce vs. ATI... Har indtil nu altid købt Geforce - da ATI
var noget skod i "gamle dage"... Synes efterhånden dog at det virker
rimeligt hos dem jeg kender...

Mvh
Allan

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-05 08:50

> Hvorfor lige det?

Fordi det giver mest ydelse for pengene, havde overset du skrev du ikke
spillede...

> Hvorfor ikke et ATI?

Se ovenover...

> Hvorfor ikke et billigere et? (se: mest for pengene)

Mest for pengene er vel egentlig kun ydelse? - Det er den eneste forskel på
grafikkort idag...
Hvis du ikke har brug for hurtig 3D, så tag noget andet, f.eks:

Det er det 3. billigste af de kort du listede, hvorfor ikke det billigste?
Fordi det på billederne ser ud som om VGA/DVI stikkene er forbundet med
fladkabler, og der har været et par stykker der gar brokket sig over dårligt
billede på skærmen med sådan noget...

> Jeg spiller aldrig grafikkrævende spil...
>
> Hvorfor ikke
> eller

Har jeg også lige besvaret ;) - Fladkabler til stikkene...

> [...]
> når du køber HIFI? Eller VW når du køber bil? eller Intel når du køber
> processor? Indrømmet - der er lidt religion i det...

Nå, det var da en sjov holdning... Personligt køber jeg oftest det produkt
hvor pris/ydelse hænger bedst sammen!

> Lidt ligesom GeForce vs. ATI... Har indtil nu altid købt Geforce - da ATI
> var noget skod i "gamle dage"... Synes efterhånden dog at det virker
> rimeligt hos dem jeg kender...

Har selv kørt med ATI Radeon kort de sidste 5 år og er ikke blevet skuffet
endnu!
Mit Radeon 9500 Pro kan stadigt følge med, men er nu ved at sakke godt bagud
:(

Og dog har jeg ikke haft problemer med at anbefale Geforce eller Radeon kort
til venner/bekendte/folk på nyhedsgrupper, alt efter hvor ydelsen nu var
størst for kronen...

Brian

Fra : "> Allan

Dato : 04-07-05 09:54

> [...]
> Fordi det på billederne ser ud som om VGA/DVI stikkene er forbundet med
> fladkabler, og der har været et par stykker der gar brokket sig over

Takker... se det var sådan noget info jeg manglede...

> NAD
>
> Nå, det var da en sjov holdning... Personligt køber jeg oftest det produkt
> hvor pris/ydelse hænger bedst sammen!

Der er noget der hedder pris/ydelse/kvalitet...

Jeg køber selv helst en VW Golf 1.8 der yder 100 hk
frem for en
Pontiac SunFire 2.2 der også yder 100 hk. af den simple grund at VW'en er
kvalitetsmæssigt 500 år foran...

Ok... jeg har nu bestilt et http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135248

Tak for hjælpen..

Mvh
Allan

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-05 21:09

> [...]
> frem for en
> Pontiac SunFire 2.2 der også yder 100 hk. af den simple grund at VW'en er

Kvaliteten på alt mærkevare EDB udstyr er stort set ens! ;)

> Ok... jeg har nu bestilt et
>
> Tak for hjælpen..

No problemo :D

Brian