Start problemer på Piaggio Typhoon
Fra : Peter Tønnesen

Dato : 03-07-05 14:53

Hejsa

Jeg har lige fået en Typhoon der har stået stille i de sidste par år. Alt
mekanisk har været pillet fra hinanden, smurt op, og fungerer super. Motoren
kører også super sådan set, når den kører ihvertfalde.

Jeg kan starte den op, fyre den af, men hvis jeg slipper gassen, så dør den
og kan ikke starte igen. Lader jeg den stå et stykke tid, så kan jeg starte
og køre igen.

Enten lyder det som om den drukner, eller at den ikke får noget at leve af.
Jeg har tjekket vacum, og det lader til at være helt fint. Jeg har haft
benzinhanen ude, og den var ganske fin. Ny benzin og olie. Jeg har haft
karbunaden af og renset dyser osv. Uanset hvad, så kører den kun super når
jeg får den igang og med 3/4-fuld gas, under 3/4 gas lyder det som om den
ikke får noget at leve af og dør bare. Giver jeg gas igen, så kommer den.
Hvis den kommer for langt ned og jeg holder stille, så dør den helt og kan
ikke starte de næste 10 minutter???

Jeg kunne godt forstille mig at det kunne være chokeren måske, hvordan kan
jeg tjekke denne? Måske også luftskruen, hvordan kommer jeg til den?

Det skal også siges at tankmåleren siger at den er tom og lyser i tanklyset,
kan det have noget at skulle have sagt i denne forbindelse? Der er fuld tank
nu, så der er et eller andet galt med det.

Jeg har dog ikke prøvet med nyt tændrør, men det prøver jeg snarest.

Er der mere jeg skal tjekke på en scooter der har holdt stille de sidste par
år?

Alle gode råd modtages hellere end gerne.

VH
Peter