hvad gør jeg - skæve og hule flis
Fra : Henrik

Dato : 03-07-05 11:46

Hej - jeg har brug hjælp...

Vi har haft en håndværker til at lægge 33x33 fliser på 15 m2 betongulv.
En del fliser lyder hule nogle steder, en del fliser ligger ujævnt - den
værste forskel er op til 5 mm.

Vi er rystende over det dårlige håndværk, da fliser andre steder i vore
nye bolig ligger jævnt - kan vi skifte fliser enkeltvis eller skal hele
gulvet lægges om?

Og hvis fliser kan tages op enkeltvis - hvordan gør man så det, og kan
de genanvendes?

En særdeles frustreret husejer, Henrik

Fra : Lars K.

Dato : 03-07-05 12:56

"Henrik" <2hsos@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gulvet lægges om?
>
> Og hvis fliser kan tages op enkeltvis - hvordan gør man så det, og kan de

Jeg kan da godt forstå at du er frustreret, men jeg syntes ikke at det er
noget du selv skal gå igang med da du har fået det udført af en håndværker,
det eneste rigtige efter min mening er at gå til håndværkeren og få ham til
at lave det om, da det må være hans ansvar.

Fra : Henrik

Dato : 03-07-05 13:13

Lars K. wrote:
> [...]
> det eneste rigtige efter min mening er at gå til håndværkeren og få ham til
> at lave det om, da det må være hans ansvar.

Det kan vi kun være enige i, men nu er han taget på ferie - og jeg har
selv taget ferie for at kunne gøre rummet beboeligt.... - så kunne jeg
rette det værste selv, kunne jeg komme videre

Fra : Ivan

Dato : 03-07-05 13:35

> Det kan vi kun være enige i, men nu er han taget på ferie - og jeg har
> selv taget ferie for at kunne gøre rummet beboeligt.... - så kunne jeg
> rette det værste selv, kunne jeg komme videre

Jeg kan kun give Lars K. ret, du skal ikke begynde selv og lave en rep. Du
skal tage fat i håndværkeren og få en snak med ham, evt. få en
klagevejlening. Han er vel medlem af et laug/foreningen hvor du kan klage
til. BEGND IKKE SELV AT PÅ EN REP.

Fra : Henrik

Dato : 03-07-05 16:07

Ivan wrote:

> [...]
> skal tage fat i håndværkeren og få en snak med ham, evt. få en
> klagevejlening. Han er vel medlem af et laug/foreningen hvor du kan klage

ovkæj, takker for jeres klare meldinger....

Men har I et bud vedr. det praktiske, er det overhovedet realistisk at
skifte fliser enkeltvis, eller skal jeg regne med at gulvet skal op?

Fra : Lars K.

Dato : 03-07-05 16:30

> Men har I et bud vedr. det praktiske, er det overhovedet realistisk at
> skifte fliser enkeltvis, eller skal jeg regne med at gulvet skal op?

Du kan da godt være heldig og kan lirke de fliser op der er galt med, men du
kan også være uheldig at de flækker, fugen kan du delvis skære op med en
vinkelsliber med diamatklinge, men pas på at du ikke kommer til at skære ind
i fliserne.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-07-05 17:20

Lars K. wrote:

> [...]
> men du kan også være uheldig at de flækker, fugen kan du delvis skære
> op med en vinkelsliber med diamatklinge, men pas på at du ikke kommer

Nej, nej, nej. Henrik skal overhovedet ikke røre ved det gulv. Begynder han
først selv, mister han sin reklamationsret og hænger selv på at få et pænt
resultat.

Det Henrik skal gøre er, at meddele håndværkeren, at betalingen først
falder, når arbejdet er tilfredsstillende udført - og at den aftalte pris
ikke kan ændres af, at håndværkeren har sjusket i første runde.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lars K.

Dato : 03-07-05 18:22

> [...]
> falder, når arbejdet er tilfredsstillende udført - og at den aftalte pris
> ikke kan ændres af, at håndværkeren har sjusket i første runde.

Det var også det jeg skrev først til ham, men det ser ud til at han ikke vil
vente på håndværkeren.

Fra : Henrik

Dato : 04-07-05 08:19

Lars K. wrote:
> "Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var også det jeg skrev først til ham, men det ser ud til at han ikke vil
> vente på håndværkeren.

Jojo, jeg vil godt vente på håndværkeren som I forklarer det... - jeg
spurgte til hvad der er muligt at gøre, for at danne mig et overblik
over hvad-der-skal-til og størrelsen af diskussionen med håndværkeren.

Heldigvis påpegede jeg det, da han var i gang - men fik en sang om at
det hele flaskede sig, når fugerne blev lagt, - dén troede jeg ikke på,
men hvad skulle jeg gøre. Så det ender måske med at han skal brække det
hele op og lægge det påny.

Han har udført et pænt og tilsvarende arbejde hos nogle venner vi har,
så jeg forstår slet ikke det her makværk.....

Fra : Lars K.

Dato : 04-07-05 19:52

> [...]
>
> Han har udført et pænt og tilsvarende arbejde hos nogle venner vi har, så
> jeg forstår slet ikke det her makværk.....

Pyh ha, så er jeg mere rolig, da det jo er hans problem at få rettet fejlen,
bare han så ikke løber fra det, for så kan det godt blive besværligt at
tvinge ham til det igennem retten.
Men held og lykke med det, der findes da heldigvis flest fornuftige
håndværkere

Fra : Henrik

Dato : 05-07-05 07:44

Lars K. wrote:

> [...]
> tvinge ham til det igennem retten.
> Men held og lykke med det, der findes da heldigvis flest fornuftige

Så kan vi jo bare ikke betale ham og må starte forfra..., man har vel
håndværkere på for at få løst problemer - ikke få dem skabt...

Og netop flisegulvet kunne jeg have lagt selv, men valgte at få hjælp
til det