X 600 pro-4 PCI-e ud , nyt ind men hvilken~
Fra : Ukendt

Dato : 03-07-05 00:11

Skal have skiftes det her kort ud til noget der sparker r.... men hvilken,
man bliver skør i hoved af alle de kort der findes og alle det forskellige
betegnelser der også er.

De har noget der hedder kerne clock hastighed, ramdac clock hastighed og
hukommelse clock hastighed.

Jeg går næsten ud fra at det skal være så højt som muligt, men nogle kort
har en høj hastighed på nogle ting og lav på andre menens andre kort har
lige omvendt.

Hvad skal man gå efter og det skal være til PCI-E.

Min pc er en Intel Pentium 4, 3.4 Ghz, 1 GB ram og det nuværerne grafikkort
har 256 Mb ram.

Det kort jeg har nu får en score i 3dmarks 2003 på 3194 det vil jeg gerne
have en del højere.

Har kikket lidt på GeForce 6600 GT vil det give noget.

Prisen mellem 1000 - 3000.

Fra : Zulu

Dato : 03-07-05 09:48

Kimila wrote:
> [...]
> gerne have en del højere.
>
> Har kikket lidt på GeForce 6600 GT vil det give noget.

Tag et kik her:
http://www.tomshardware.com/graphic/20041222/index.html

Gå derefter ind på www.edbpriser.dk og sammenlign priser.
Køb det du synes giver bedst pris/ performance.

Et godt bud ville være et Radeon X800XL.

Zulu

Fra : Allan / Kolding

Dato : 03-07-05 17:53

Hvad med et X800XT ?

Det yder mere end du forlanger.

Allan / Kolding

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-05 19:09

> [...]
> har 256 Mb ram.
>
> Det kort jeg har nu får en score i 3dmarks 2003 på 3194 det vil jeg gerne

Det lyder urealistisk lavt, jeg har et 9500 Pro og scorer ca. 4000!
Har du installeret chipset drivere?

> Har kikket lidt på GeForce 6600 GT vil det give noget.

Hvis det virkelligt er så langsomt, og det ikke er en fejl, ja! :)

> Prisen mellem 1000 - 3000.

6600 GT yder godt til prisen.
Radeon X800 eller Geforce 6800 serierne er også gode valg!
Ved Radeon betyder Pro at det er hurtigere end et kort uden "efternavn", XL
er en anelse hurtigere end pro, og XT er det hurtigste!

Ved geforce kortene er det vist GT der er hurtigere end normalen, og Ultra
er hurtigst, LE er en "Langsom Edition"!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-05 19:01

> Det lyder urealistisk lavt, jeg har et 9500 Pro og scorer ca. 4000!
> Har du installeret chipset drivere?

Det vil jeg lige prøve senere i da, det kunne da være fedt hvis det hjælper
noget.

Tak for tippet.

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk