Parcelhus - farvet glas i gavl
Fra : MC

Dato : 02-07-05 14:06

Hej Gruppe

Jeg har et parcelhus fra midten af 70'erne med det typiske, høje gavlvindue
med farvede glasfelter.

Den del af stuen er desværre meget mørk, så jeg vil gerne have glasset
udskiftet til "normalt" glas.

Er der nogen her, der kender til prisen på en udskiftning af glasset?

Mvh.

Michael Christensen

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-07-05 14:41

MC wrote:

> [...]
> udskiftet til "normalt" glas.
>
> Er der nogen her, der kender til prisen på en udskiftning af glasset?

Er det en termorude?

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : MC

Dato : 02-07-05 15:40

Hej

Der er en form for dobbeltrude. Altså farvet glas inderst og gennemsigtigt
yderst

Michael

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-07-05 16:57

MC wrote:
> "Erik Olsen" skrev

> Der er en form for dobbeltrude. Altså farvet glas inderst og
> gennemsigtigt yderst

Vil det sige at ruden består af kun to lag glas, og at det inderste lag
er udført med farvede felter? Hvordan er de farvede felter udført - som
en blyindfattet rude?

Vi har haft en termorude hvor en blyindfattet rude med farvede felter
var monteret mellem to lag klart glas, den udskiftede vi med en
almindelig termorude.

Fra : MC

Dato : 02-07-05 17:32

Du har ret - vi har også et lag glas på hver side af den blyindfattede rude.

Var det dyrt at få skiftet?

Fra : Erik Olsen

Dato : 02-07-05 18:34

MC wrote:
> Du har ret - vi har også et lag glas på hver side af den
> blyindfattede rude.
>
> Var det dyrt at få skiftet?

Næh, for jeg skiftede den selv, den var ikke så stor. Men den kostede
selvfølgelig lidt at få lavet.

Enhver glarmester kan give dig en pris hvis du opgiver omtrentlig
størrelse. Men sørg for at han selv måler op hvis du bestiller en
udskiftning.