"ms04011 lsass exploit" ?
Fra : ab©

Dato : 01-07-05 21:11

En bekendts XP / PC-cillin popper op med ovennævnte henvisning - alle
opdateringer er OK

Mon nogen har en forklaring (hans PC kører enormt langsomt) ?

ab

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-07-05 21:18

ab© wrote:
> En bekendts XP / PC-cillin popper op med ovennævnte henvisning - alle
> opdateringer er OK

Er google gået istykker igen?

> Mon nogen har en forklaring (hans PC kører enormt langsomt) ?

Brug google, søg på dit indlægs titel, de første hits er eksempler på
udnyttelser af hullet.

xforce.iss.net har en udmærket artikel

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-07-05 21:19

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> crashed Echelon writing

> En bekendts XP / PC-cillin popper op med ovennævnte henvisning - alle
> opdateringer er OK

Hvilket rapporterer Antivirus delen eller Firewall delen (ved ikke om PC-
Cillin nogen sinde fik firewall med)

SP2? Kan det skyldes han har filen som kan udføre angrebet liggende?

> Mon nogen har en forklaring (hans PC kører enormt langsomt) ?

Hvilken process tager på krafterne?

--
Bjarke Andersen

Fra : ab©

Dato : 03-07-05 19:27

Tak for svar fra "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns9686E31847D0Bbjoegdk@130.225.247.90...

> Hvilket rapporterer Antivirus delen eller Firewall delen (ved ikke om PC-
> Cillin nogen sinde fik firewall med)

Jeg har ikke selv set "pop-up"-en og ejeren er absolut "PC-uegnet", men da
der ikke henvises til nogen form for fjernelse af det fundne, mener jeg at
det mest tyder på, at det er firewallen, der gør opmærksom på forsøg på
indbrud.

> SP2? Kan det skyldes han har filen som kan udføre angrebet liggende?

Jeg er ikke rigtigt med, men han har fra start sørget for at have alle
opdateringer med (incl. SP2)

> Hvilken process tager på krafterne?

Underlig nok er der ikke nogen synlig tegn på unormal aktivitet - ligger
omkring ca. 2% af ydelsen. Når han klikker på start går der ca. 10 - 15 sek.
inden der reageres (det er en P4-3100 Dell PC).

ab

Fra : Anders S..

Dato : 04-07-05 12:07

"ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det mest tyder på, at det er firewallen, der gør opmærksom på forsøg på

I hvilken mappe fnder PC-cillin denne ms04011 lsass exploit?

--
MVH
Anders

www.sikker-surf.dk