Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign CS: Placere pdf-fil med flere sid~
Fra : N. Lindhard

Dato : 01-07-05 20:51

Jeg har en pdf-fil på mange sider som jeg gerne vil placere i InDesign
CS.Kan man kun få siderne ind enkeltvis?

Nicolai

Fra : Ole Jensen

Dato : 01-07-05 21:14

N. Lindhard <banestien@hotmail.com> wrote:

> Jeg har en pdf-fil på mange sider som jeg gerne vil placere i InDesign
> CS.Kan man kun få siderne ind enkeltvis?
>
> Nicolai

Nej, men du skal, når du importerer, krydse af nederst i dialogboksen
hvor der står "Show Import Options".
Derefter kan du bladre mellem siderne.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : N. Lindhard

Dato : 01-07-05 21:32

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mvh
> Ole-J
> Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Tak - det er det samme resultat jeg er nået frem til. Det er nu alligevel
ikke så tosset en funktion.

Nicolai

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-07-05 22:09

N. Lindhard skrev:

> Jeg har en pdf-fil på mange sider som jeg gerne vil placere i
> InDesign CS.Kan man kun få siderne ind enkeltvis?

Op til og med CS1 er du nødt til at tage en enkelt side i PDF'en
af gangen, men i CS2 kan du få en flersidet PDF ind på en ret
smart måde.

Hvis du f.eks. har 6 rammer i InDesign og du åbner en PDF med
6 sider, så kan du, hvis der er flueben i 'Show Import Options'
vælge at alle sider skal placeres som vist her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/indesign/cs2/pdf/place_all.png>.

Fluebenet i 'All' gør, at når du efterfølgende klikker i ramme
1, så bliver side 1 indsat i den. Når du klikker i ramme 2, ryger
side 2 ind i den osv.

I stedet for rammer, kunne det også være sider, hvis du gerne vil
have f.eks. 6 sider fra en flersidet PDF fordelt på 6 InDesign-
sider.

--
Hilsen
Madsen

Fra : N. Lindhard

Dato : 02-07-05 05:24

> [...]
>
> I stedet for rammer, kunne det også være sider, hvis du gerne vil
> have f.eks. 6 sider fra en flersidet PDF fordelt på 6 InDesign-

Tak for svaret, Madsen.

Så er der igen en funktion man kan glæde sig til! Jeg må nu sige, at
Creative Suite har været et rigtig godt bekendtskab indtil videre - ikke
mindst sammenhængen mellem programmerne og de mange virkelig gennemtænkte
funktioner man bliver ved med at støde på. Og så genvejene.

Det største problem er nok at få overblik, så man leder det rigtige sted
efter en funktion. Og så savner jeg de trykte manualer !

Nicolai

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-07-05 13:25

N. Lindhard skrev:

> Creative Suite har været et rigtig godt bekendtskab indtil
> videre - ikke mindst sammenhængen mellem programmerne og de
> mange virkelig gennemtænkte funktioner man bliver ved med at
> støde på. Og så genvejene.

Programmerne i Creative Suite 2 er endnu bedre integreret end
i tidligere programpakker fra Adobe takket være Bridge, som
virkelig er vanedannende, efter min mening.

> Det største problem er nok at få overblik, så man leder det
> rigtige sted efter en funktion. Og så savner jeg de trykte
> manualer !

Manualerne savner jeg nu ikke og specielt ikke i CS 2, for det
er nemmere at starte Help Center og søge efter det man ønsker
at vide, frem for at slå op i en manual.

--
Hilsen
Madsen

Fra : N. Lindhard

Dato : 03-07-05 17:30

> [...]
> er nemmere at starte Help Center og søge efter det man ønsker
> at vide, frem for at slå op i en manual.

CS' hjælpefunktion fungerer bare ikke med Firefox som standardbrowser.

Nicolai

Fra : Storm

Dato : 03-07-05 22:23

N. Lindhard <banestien@hotmail.com> wrote:

> CS' hjælpefunktion fungerer bare ikke med Firefox som standardbrowser.

Det må være et problem hos dig. Jeg har også Firefox som standardbrowser
og den åbner hjælpefilen uden problemer.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-07-05 19:46

N. Lindhard skrev:

> CS' hjælpefunktion fungerer bare ikke med Firefox som
> standardbrowser.

Nå okay. Jeg er en lykkelig IE-bruger, så det mærker jeg ikke
noget til. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Søren Wind

Dato : 04-07-05 17:29

> Jeg har en pdf-fil på mange sider som jeg gerne vil placere i InDesign
> CS.Kan man kun få siderne ind enkeltvis?

Til OS X findes der et addon der kan gøre det du ønsker !
Den ligger på adobe's dele side !
--
mvh.
Søren Wind - aka Wind Diesel - Riding Peugeot 307 Airvan - 2005 SW Edition -

Fra : N. Lindhard

Dato : 04-07-05 17:59

"Søren Wind" <s.wind@opz.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> mvh.
> Søren Wind - aka Wind Diesel - Riding Peugeot 307 Airvan - 2005 SW

Tak for svarene.

Da jeg bruger Windows får jeg ikke glæde af Macforslag.

Nicolai

Fra : Søren Wind

Dato : 05-07-05 10:14

> Tak for svarene.
> Da jeg bruger Windows får jeg ikke glæde af Macforslag.
> Nicolai

Modtaget ! Kunne blot ikke se det på dit indlæg !