Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator CS. Kan jeg reducere antallet ~
Fra : cogco

Dato : 01-07-05 19:18

Er det ikke muligt at ændre præcisionen fra 4 decimaler til f.eks 1 i
dialogboksen "transformer"
Det er ikke til at se hele tallet, hvis der f.eks. står 305,0001 mm

Claus

Fra : N. Lindhard

Dato : 01-07-05 21:00

"cogco" <cogco@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke muligt at ændre præcisionen fra 4 decimaler til f.eks 1 i
> dialogboksen "transformer"
> Det er ikke til at se hele tallet, hvis der f.eks. står 305,0001 mm
>
> Claus

Hej Claus

Jeg kan heller ikke finde nogen indstillingsmulighed, der gør nogen forskel
på visningen.

Nicolai

Fra : Storm

Dato : 01-07-05 22:06

cogco <cogco@aub.dk> wrote:

> Er det ikke muligt at ændre præcisionen fra 4 decimaler til f.eks 1 i
> dialogboksen "transformer"

Nej - så skal det være noget helt nyt ihvertfald. 4 tal efter kommaet er
hvad Illustrator regner i (hedder det bare 4 decimaler).

> Det er ikke til at se hele tallet, hvis der f.eks. står 305,0001 mm

Jeg kan heller ikke se hvad man skal bruge det til.

Det skulle skyldes at Illustrator i sine vektor præstationer foretager
nogle digitale omregninger som ikke altid "går op".

Nogle siger at Illustrator arbejder i typografiske points eller picas,
og når man så intaster mm så regner den om i points eller picas og
leverer resultatet tilbage i mm - altså nogle gange med en lille
unøjagtighed på 4 decimaler.

Irriterende.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-07-05 10:28

In article <1gz1mh7.1wk70c3h1ti2oN%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Nej - så skal det være noget helt nyt ihvertfald. 4 tal efter kommaet er
> hvad Illustrator regner i (hedder det bare 4 decimaler).
Indstillinger/enheder sættes til cm - så er den ged barberet

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 02-07-05 13:29

Villy Erichsen <spam@hammel-by.dk> wrote:

> Indstillinger/enheder sættes til cm - så er den ged barberet

Hmmm, Villy - så er det noget nyt i CS2 som jeg endnu ikke har.

I CS ser det sådan ud, hvis jeg prøver at lave en kasse på 80x100 mm:

http://home19.inet.tele.dk/storms/ej_praecis.gif

Det er jo til at leve med - men det skulle altså skyldes at ligegyldigt
hvad man stiller preferencerne til så regner Illustrator bagved ikke i
mm, men i en enhed der ikke præcis går op i mm.
Hvis jeg stiller preferencefilen til at måle i point laver den ikke
tallene om, så det er nok en points-motor den udregner sine
vektorpunkter efter forestiller jeg mig

En mulighed for at vælge med hvor stor præcision man vil se tallet ville
være rar.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-07-05 14:45

In article <1gz2t47.ty8bdh12t2kpuN%NinzenREMOVE@ofir.dk>, Storm
<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Hmmm, Villy - så er det noget nyt i CS2 som jeg endnu ikke har.

Nope - Only CS

> I CS ser det sådan ud, hvis jeg prøver at lave en kasse på 80x100 mm:
>
> http://home19.inet.tele.dk/storms/ej_praecis.gif

Du har overset at du kan scrolle ned til centimeter - det er det.

Godt gjort at sådan en gammel efterlønner som mig skal til at lære jer
unge at bruge funktionen med at scrolle - og se hvad der gemmer sig

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 02-07-05 15:10

> Du har overset at du kan scrolle ned til centimeter - det er det.
>
> Godt gjort at sådan en gammel efterlønner som mig skal til at lære jer
> unge at bruge funktionen med at scrolle - og se hvad der gemmer sig

Det er da herligt - vær du bare stolt af det.

Så skal man jo bare lige vænne sig fra at regne i mm alene. Men det
virker - fuldstændigt perfekt.

--
Respektfuld hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 02-07-05 14:52

<NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> En mulighed for at vælge med hvor stor præcision man vil se tallet ville
> være rar.

Det har du med cm som enhedsfactor - du kan jo evt. skrive 0,0-et eller
andet - og det virker.
Prøv selv.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-07-05 15:40

Villy Erichsen skrev:

> Godt gjort at sådan en gammel efterlønner som mig skal til at
> lære jer unge at bruge funktionen med at scrolle - og se hvad
> der gemmer sig

Der er skam en grund til, at man kalder personer i din alder for
det grå guld. :)

--
Hilsen
Madsen