Andet multimedie
bentjuul 3670
Tiff filer kan ikke ses i Windows
Fra : enrico

Dato : 01-07-05 13:13

Jeg må have lavet en ændring i Photoshop.... eller Windows???

Mine gamle Tiff filer kan ses i Windows billed og Faxfremviser, men de
Tiff filer jeg laver nu kan kun ses i Photoshop (og andre
billedvisningsprogrammer - men ikke Windows´).

Enten er det fordi Windows husker de gamle mappeindstillinger eller så
er mine nuværende Tiff filer anderledes.

Jeg bruger Windows "Vis filer" til hurtigt at kunne nummere mine
billeder. Jeg kan godt åbne tiff filerne i andre
billedvisningsprogrammer så som Breezebrowser o.lign, men det er en
smart funktion, man kan se thumbs i Windows, hvad jeg nu ikke længere
kan.

Jeg kan ikke finde fejlen. Forslag modtages med kyshånd.

-enrico

Fra : Storm

Dato : 01-07-05 22:36

enrico <enricoool@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kan.
>
> Jeg kan ikke finde fejlen. Forslag modtages med kyshånd.

Jeg ved det ikke - men kan det skyldes at du har sat Photoshop til at
gemme med Macintosh preview eller at du har et gammelt Windows system
der ikke understøtter de muligheder Photoshop nu giver i Tiff formatet:
Komprimering - lag mm.?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : enrico

Dato : 04-07-05 08:34

On Fri, 1 Jul 2005 23:35:40 +0200, NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) wrote:

..

> [...]
>gemme med Macintosh preview eller at du har et gammelt Windows system
>der ikke understøtter de muligheder Photoshop nu giver i Tiff formatet:

Jeg gemmer som PC format, hvor der står "byte order", og det er den
samme Windows XP, som jeg hele tiden har haft.

Filerne fra for 1 måned siden ses stadig med Thumbs, men dem, jeg
gemmer i dag ses kun med Tiff ikon :(

Jeg gør, som jeg altid har gjort, men jeg må have ændret en
indstilling... eller en Windows opdatering har ændret det.

Jeg ser Windows kan læse RAW filer nu. Måske er det den opdatering,
jeg skal hente?

-enrico

Fra : enrico

Dato : 05-07-05 11:57

Ja, så virker det f***** igen... uden jeg har gjort noget???
Windows er noget helt specielt.

-enrico

Fra : hansen

Dato : 05-07-05 14:28

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, så virker det f***** igen... uden jeg har gjort noget???
> Windows er noget helt specielt.

Ja, for det er jo ikke dig, der gør noget forkert.

Fra : enrico

Dato : 06-07-05 17:18

On Tue, 5 Jul 2005 15:27:48 +0200, "hansen" <hansen@æøå.dk> wrote:

>Ja, for det er jo ikke dig, der gør noget forkert.

Nej, det tror jeg faktisk ikke. Jeg har ikke ændret noget. :)

-e