Bedre end Radeon9000Pro..........billigt.
Fra : Kristian

Dato : 01-07-05 11:17

Spiller en del Soldier Of Fortune, Wolfenstein, Ghostrecon, Doom3 og Medal
Of Honor.
Har en maskine med en XP2000+, 1Gb. Kingston 2700 Ram og et Sapphire
Radeon9000Pro 128Mb. grafikkort.

Vil gerne opgradere.....men er lidt påpasselig med pengene

Hvad vil I foreslå...., vil jo gerne se lidt mere øjenguf på de nye
spil....må koste mellem 500 - 1000 kr.

Kan det overhovedet lade sig gøre?

Kristian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-07-05 11:22

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:42c517f3$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Vil gerne opgradere.....men er lidt påpasselig med pengene
>
> Hvad vil I foreslå...., vil jo gerne se lidt mere øjenguf på de nye

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=46904

Det giver ihvertfald noget mere guf til øjnene.

Mvh
Benjamin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-07-05 12:15

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> crashed
Echelon writing news:42c517f3$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hvad vil I foreslå...., vil jo gerne se lidt mere øjenguf på de nye
> spil....må koste mellem 500 - 1000 kr.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre?

Der er måske lidt at hente i op til et radeon 9800, men din CPU begynder at
blive en flaskehals.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kristian

Dato : 01-07-05 15:51

> Der er måske lidt at hente i op til et radeon 9800, men din CPU begynder
> at
> blive en flaskehals.

Nå da......hvor langt op i CPU er så dit bud.............og mener du også et
9800Pro?

Kristian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-07-05 16:09

> Nå da......hvor langt op i CPU er så dit bud.............og mener du
> også et 9800Pro?

Du skal nok op i en CPU med større FSB og ca. 3Ghz før du kan lege med x800
og 6600 GPUer til noget fornuftigt.

9800Pro vil nok give dig bedre ydelse nu ja og lidt mere når du så osse får
en ny CPU.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kristian

Dato : 01-07-05 16:34

> Du skal nok op i en CPU med større FSB og ca. 3Ghz før du kan lege med
> x800
> og 6600 GPUer til noget fornuftigt.

Mit bundkort er et Asus A7N8X-X.......hvor "lidt" kan jeg nøjes med at
opgradere.......for at få noget fornuftigt ud af et 9800Pro?

Skal jo spare lidt på pengene

Kristian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-07-05 17:26

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> crashed
Echelon writing news:42c5622a$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Mit bundkort er et Asus A7N8X-X.......hvor "lidt" kan jeg nøjes med at
> opgradere.......for at få noget fornuftigt ud af et 9800Pro?

Tjek Asus hjemmeside, vil gætte på den højeste Barton eller Sempron.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kristian

Dato : 01-07-05 17:48

> Tjek Asus hjemmeside, vil gætte på den højeste Barton eller Sempron.

Joe....et er deres hjemmeside....noget andet er praktisk viden...men
ok....jeg kikker lige.

Kristian

Fra : Brian Lund

Dato : 02-07-05 15:36

> Joe....et er deres hjemmeside....noget andet er praktisk viden...men
> ok....jeg kikker lige.

A7N8X-X sluger alle socket A CPUer! Så en Barton 3200+ f.eks, Sempron ville
jeg holde mig langt fra...

Men en 2600+ er vist også rigeligt til et 9800 Pro, måske en XP-M (mobile)
2400+ og så overclocke den!

Brian

Fra : Kristian

Dato : 04-07-05 15:14

> Men en 2600+ er vist også rigeligt til et 9800 Pro, måske en XP-M (mobile)
> 2400+ og så overclocke den!

Det kikker jeg lige på

Kristian

Fra : Kristian

Dato : 04-07-05 15:20

Bliver altså lige nød til at spørge.......

Hvad er det der gør en XP-M så god til overclockning?

Og skal jeg vælge en 2400 fremfor en 2500.........der er en prisforskel på
ca. 50,- ?

Kristian

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-05 21:11

> Bliver altså lige nød til at spørge.......
>
> Hvad er det der gør en XP-M så god til overclockning?

Det er CPUer med almindelige Barton kerner, som dog er blevet "sorteret fra"
fordi de kan køre med en ekstra lav Vcore, dvs. at du ofte kan opnå en
højere hastighed ved samme Vcore en ved en alm. Barton CPU!

> Og skal jeg vælge en 2400 fremfor en 2500.........der er en prisforskel på
> ca. 50,- ?

Tag bare den 2500+ :)

Brian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-07-05 17:05

> Og skal jeg vælge en 2400 fremfor en 2500.........der er en
> prisforskel på ca. 50,- ?

Prøv lige at tjekke FSBen på dem, kan ikke huske om 2400+ rent faktisk kom
i en 333Mhz version, men Barton 2500+ kører 333Mhz så der vil du osse få et
lille boost.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kristian

Dato : 05-07-05 17:15

> [...]
> i en 333Mhz version, men Barton 2500+ kører 333Mhz så der vil du osse få

Ok.....det undersøger jeg lige.

Kristian

Fra : Brian Lund

Dato : 06-07-05 00:02

> Ok.....det undersøger jeg lige.

Holdt stop, så længe vi snakker XP-M har ingen af dem en FSB på 166, deres
standard FSB ligger faktisk på 133 MHz!

Men med en god køler er det set flere gange at folk har nået 210-220 MHz!

Selv har jeg en XP-M 2400+ som jeg lige nu kører på 12,5*166 (ca. 2800+
hastighed) ved Vcore på 1,5V! - Min køler kan desværre ikke følge med hvis
jeg vil have den højere op, men jeg er 99% sikker på at jeg kan få den op på
200 på FSB den dag jeg får lidt bedre køling :)

Brian