Viden om religion
Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-05 06:28

Prøv din viden om religion i Europa.

Jeg må indrømme at jeg i de fleste tilfælde måtte forfalde til /ren/
gætning. Det gav dog alligevel en rigtig svarprocent på 70.

--
Per Erik Rønne

Fra : Andreas Jensen

Dato : 01-07-05 06:36

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Prøv din viden om religion i Europa.

Jeg vil godt prøve, men hvor gør man det?

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-05 07:46

Andreas Jensen <newsmail@wincrash.org> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Jeg vil godt prøve, men hvor gør man det?

Ja, jeg glemte vist lige linket ;-(.

http://undervisning.religion.dk/europaquiz
--
Per Erik Rønne

Fra : TBC

Dato : 01-07-05 12:23

> Ja, jeg glemte vist lige linket ;-(.
>
> http://undervisning.religion.dk/europaquiz

Jeg landede også på 70% med en god portion gætterier og held med at ramme
nogle ligegyldige årstal..

Men jeg er skuffet over testens indhold, og syntes faktisk overskriften
snyder og "lyver" ("test din viden om religionerne i Europa"), og i stedet
mere præcist og relevant burde have lydt noget i retning af "Test din viden
om religionshistorien i Europa"

.....Så ville man da i det mindste ikke blive skuffet over det ligegyldige og
kønsløse indhold i spørgsmålene, ifht hvad man forventede af kraftfulde
kødben om religionernes indhold fra overskriften.

TBC

Fra : Per Rønne

Dato : 01-07-05 12:58

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
> kønsløse indhold i spørgsmålene, ifht hvad man forventede af kraftfulde
> kødben om religionernes indhold fra overskriften.

Ja, og i øvrigt mente jeg at kunne huske at Holland først /formelt/ blev
uafhængigt ved Westphalske Fred 1648, lige som Schweiz. Men testen taler
om uafhængighed af Spanien - Nederlandene var en del af Tyskland, og
efter Karl den Dristiges død endda en del af de tyske kongers direkte
domæne. Men Karl VI, konge af Tyskland, kejser af Det hellige Romerske
Rige og kong Karl I af Spanien lod Nederlandene gå i arv som len til sin
søn Philip II af Spanien i stedet for til Ferdinand af Østrig {som fik
den tysk-romerske konge/kejsermagt}.
--
Per Erik Rønne