Andet multimedie
bentjuul 3670
Coreldraw og gennemsigtighed
Fra : Lars HT

Dato : 30-06-05 23:04

Hej

I CorelDraw11 åbner jeg en bitmapfil, hvorpå der visse steder er skrevet
noget småt tekst (f.eks. "indsæt fig. 8 her"). Det handler jo så om, at jeg
skal have indsat forskellige figurer "ovenpå" disse koder.

Figurerne henter jeg fra et word-dokument (copy paste).

Dette går fint!

Eneste problem er, at de indsatte figurer er gennemsigtige, hvilket de ikke
må være, for så kan man se "koderne" bagved!

Hvordan sætter jeg gennemsigtigheden af de indsatte figurer til 0%?

Lars

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 03-07-05 17:57

Hej Lars

Hvis du markerer objektet, og bruger Bitmap/Convert til Bitmap, så kan du
selv vælge om du vil have en fast eller transperant baggrund på objekterne.

Når du har brugt Copy/Paste funktionen, så er objekterne formentligt stadig
i OLE (OpenLinkElement) stadie, det kan du konstatere ved at se i Objekt
Manageren Tools/ObjektManager. Det betyder at når du ændrer i original
dokumentet (f.eks. Word), vil objektet også ændre sig i Draw.

Jeg er personligt meget varsom med at bruge Copy/Paste funktionen, jeg
vælger (hvis det er muligt) importer funktionen, så er du nemlig fri for den
form for problemer.

Mvh
Anders

Fra : Lars HT

Dato : 03-07-05 21:50

"Anders Rehhoff" <arehhoff@FJERNDETTEmail.dk> wrote in message
> Hej Lars
>
> Hvis du markerer objektet, og bruger Bitmap/Convert til Bitmap, så kan du
> selv vælge om du vil have en fast eller transperant baggrund på
> objekterne.

Super, det virker fint!

> Når du har brugt Copy/Paste funktionen, så er objekterne formentligt
> stadig
> i OLE (OpenLinkElement) stadie, det kan du konstatere ved at se i Objekt
> Manageren Tools/ObjektManager.

Ja, det er de!

>Det betyder at når du ændrer i original
> dokumentet (f.eks. Word), vil objektet også ændre sig i Draw.

Smart!

> Jeg er personligt meget varsom med at bruge Copy/Paste funktionen, jeg
> vælger (hvis det er muligt) importer funktionen, så er du nemlig fri for
> den
> form for problemer.

Det vil jeg eksperimentere lidt med!

Tak for svar!