Frederiksholms Tegl- og Kalkværker (T-23 s~
Fra : Rico Hansen

Dato : 30-06-05 22:19

Hej nyhedsgruppe,

Vi står til at skulle forlænge vores furesø hus nogle meter og er i den
forbindelse på jagt efter den type sten som huset er bygget af. Vi skrev et
indlæg for nogle dage siden og kom frem til en sten type der hedder
"porotherm", men det jeg nu er kommet frem til er, at huset er bygget med
sten fra Frederiksholms Tegl- og Kalkværker og at stenen hedder T-23.

Er der nogle af jer derude der ved hvor man kan drive sten af denne type op?
Eller hvad man ellers skal forsøge sig med?
Jeg har allerede snakket med Randers teglværk samt "de forenede teglværker".

Mvh
Rico Hansen