Rep. af Garmin GPS
Fra : KC

Dato : 30-06-05 20:15

Jeg har en Garmin Legend håndholdt GPS.
Den er altid blevet behandlet pænt
Nu har den fået den alvorlige skavank at den slukker når man bevæger sig.
www.garmin.dk kan jeg se, at Garmin har valgt en form for "standardpris"
for reperation af deres produkter.
En rep.af min GPS koster således kr. 1.200.
Jeg har ikke noget der ligner teknisk forstand når det kommer til små
ledninger mm.
Har nogen her erfaring med Garmins produkter - og endnu bedre kan nogen
måske hjælpe mig med en rep. noget billigere end Garmin?

KC

Fra : HKN

Dato : 30-06-05 22:27

"KC" <kc@kcdk.com> wrote in message news:ZwXwe.355$lA.132@news.get2net.dk...
> [...]
> Har nogen her erfaring med Garmins produkter - og endnu bedre kan nogen
> måske hjælpe mig med en rep. noget billigere end Garmin?

Vær opmærksom på at garmin.dk IKKE er Garmin, men den danske agent for
Garmin. Jeg vil tro at en rep måske koster 120 US$, da Fairpoint (som
firmaet i DK hedder) har en tendens til at gange dollarkurserne med 10, for
at ramme de danske udsalgspriser. Prøv at forhøre dig i f.eks UK hvad en rep
koster der.

Mvh
Henrik (som selv har købt Garmin i USA til under ½ pris, MED europæiske
kort)

Fra : Morten Holst

Dato : 01-07-05 08:20

Det kan også være at du er så heldig at du kan slippe med en software
opdatering. det kan være at det er der fejlen er opstået.

--

Morten H. Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 15:57

"Morten Holst" <Stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote in message
> Det kan også være at du er så heldig at du kan slippe med en software
> opdatering. det kan være at det er der fejlen er opstået.

ja man skal jo aldrig sige aldrig, MEN en software fejl plejer jo at være
noget der er der heletiden og ikke være noget der kommer efter nogle år.

det tyder da mere på en løs forbindelse, har du haft den skildt ad ?

hvis det ikke er noget der haster, så kan du jo sende den over til mig, så
kan jeg da prøve at kikke på den (jeg er, eller var, jo elektronik
mekanikker)

jeg skal over til lillebældt sidst i uge 30, måske vi kunne mødes og tage et
par dyk ?

CU Morten Dall Darmer

Fra : MBD

Dato : 02-07-05 08:15

Hej.

Vi havde samme problem med vores Eagle (tror jeg den hedder...), det var
fordi at der var sat et eller andet Tracking til, så den kortlagde al
bevægelse for gps-modtageren - da hukommelsen så var fyldt op, lavede den
præcis den fejl du omtaler.

Jeg skal ikke kunne sige om det er problemet, og på vores Garmin
håndholdte
har vi aldrig haft problemet (den har så iøvrigt heller ikke den feature).

Mvh Morten B. Dalmose
Dykkerklubben Dråben

Fra : Jesper Munk

Dato : 03-07-05 09:35

Hej KC
Jeg tror at du skal lede efter en løs forbindelse.... men har du ikke
teknisk snilde, skal du nok spørge en der har.
typisk er det batteri polerne(fjedrene) eller en ledning der er knækket til
forsyningen af strøm.

Jesper Munk

Fra : KC

Dato : 03-07-05 21:08

Hej alle.

Tak for svarene.

Jeg har fået beskeder offgroup.
Det er åbenbart en typisk Garminfejl, som skyldes at ting rystet løse
indeni.

En meget venlig læser har tilbudt at lave den for mig, så den er sendt
afsted.

KC

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-05 20:06

"KC" <kc@kcdk.com> wrote in message news:dBXxe.142$tO2.98@news.get2net.dk...
> [...]
> indeni.
>
> En meget venlig læser har tilbudt at lave den for mig, så den er sendt

For et år var gummikanten på både min gule etrex fra 1999, købt i Singapore,
og min vista købt brugt i 92 gået løs. Vistaen slukkede også sig selv, når
den fik et lille bump. Begge fejl er kendte af Garmin og Garmin UK tilbød at
reparere begge GPSer på garanti ! Uden at spørge efter kvitteringer .
Det tog mig over et år at tage mig sammen og sende dem over for at få et
tilbud på reparation, i mellemtiden var vistaen begyndt at lave striber hen
over skærmen. I 3-4 uger hørte jeg intet, så forleden kom der en pakke med
den gule repareret og en helt ny Vista i original boks med tilbehør.
Det er sgu' da service!
Hvis din makker skiller den ad, er den nok ikke vandtæt længere, jeg mener
også at den er fyldt med kvælstof, det får han nok svært ved at gøre.

Poul B-H

Fra : KC

Dato : 03-07-05 21:07

Hejsa Morten. Jeg er desværre ikke hjemme i uge 30.

KC