Er dette forsvarligt TV2/zulu.
Fra : Anders S..

Dato : 30-06-05 17:17

Hej.

Her i går skulle jeg finde programmet for hvad der kom på Zulu da der kom
bold. ( Argentina-Brasilien)

I min iver kom jeg til at skrive http://www.tv2zulu.dk/

Det lader til at man får fat i en ruter der åbenbart tillader login udefra
eller hvad?

Er dette ikke lidt usikkert?

--
MVH
Anders

Fra : ///M

Dato : 30-06-05 18:29

Anders S.. wrote:
> [...]
>
> I min iver kom jeg til at skrive http://www.tv2zulu.dk/
>
> Det lader til at man får fat i en ruter der åbenbart tillader login

Usikkert for hvem? Surferne? Nej vel :)
Hvis det da er TV2's domæne, synes jeg du skulle skrive til dem og gøre dem
opmærksom på det - det vil måske nok tiltrække hackere, men igen det er
måske derfor den er der, så de bruger deres krudt på en forkert adresse -
hvem ved :)

///M

Fra : Anders S..

Dato : 30-06-05 18:37

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem opmærksom på det - det vil måske nok tiltrække hackere, men igen det
> er måske derfor den er der, så de bruger deres krudt på en forkert

Nej... ikke for dem der surfer men for IT/sikkerheds afd. hos zulu/tv2 er
det det da usikkert

MVH
Anders
--
www.sikker-surf.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-06-05 18:44

"Anders S.." <anderzz@Fjern-dette-og-dette.sikker-surf.dk> crashed Echelon
writing news:42c42dae$0$302$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> men for IT/sikkerheds afd. hos zulu/tv2 er
> det det da usikkert

Hvorfor, kender du da teknikken bag dialogboksen, hvilke sikkerhedsbrister
og huller systemet er, kan du overhovedet fingerprinte noget ud af vinduet?

Du talte om router i dit oprindelige indlæg, hvem siger det ikke er et
køleskab med webinterface?

--
Bjarke Andersen

Fra : Anders S..

Dato : 30-06-05 19:15

> [...]

> vinduet?
>
> Du talte om router i dit oprindelige indlæg, hvem siger det ikke er et

Som jeg skrev "Det lader til at man får fat i en ruter der åbenbart
tillader
login udefra
eller hvad?" "Eller hvad" teksten var fordi at andre måske ved mere!?

Hvo om alt er: Er denne tilgang til router/køleskab/webserver eller andet

denne måde tilrådelig?

Kan bare huse at jeg har set en Cisco ruter med samme login ved fjern
kontrol engang.
og det var TDCs cisco 804 som blev leveret til ADSL. Som standart kom
denne
dialog boks op hvis du skrev IP adressen på den linje hvor den sad og det
var ikke muligt at ændre det i ruteren da den var så godt som låst.

PS. Minder mig lige på at jeg skal tjekke salgs opstillingen for TV2 og se
om de har et køleskab som kan tilsluttes Internettet.

MVH
Anders
--
www.sikker-surf.dk

Fra : ///M

Dato : 30-06-05 19:45

Anders S.. wrote:
> [...]
> dialog boks op hvis du skrev IP adressen på den linje hvor den sad og
> det var ikke muligt at ændre det i ruteren da den var så godt som

Jeg tror der er rigtig mange routere, firewall o.lign. der kan tilgås sådan
der. Jeg kender selv nogle stykker. I nogle tilfælde er det jo rart at kunne
administrere sin router remote.

Det er naturligvis en forøget risiko at web-siden svarer, særligt på port
80, men hvis ellers udstyret er firmware-patchet, opsat fornuftigt og
kodeordet tilpas svært og for langt til at gætte, er der egentlig ikke så
megen større risiko end så mange andre steder. Tag en hvilken som helst
web-server - den er også en risiko i et eller andet omfang :)
Hvis du prøver at port-scanne nogle ip'er vil du helt sikkert finde indtil
flere services der svarer - det i sig selv er ikke lig med fare og røde
lamper - kun hvis de svarer uden omtanke, altså ikke er konfigureret!

OBS - det er mig bekendt ulovligt at port-scanne IP-adresser uden
tilladelse.

--
///M

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-07-05 07:37

///M wrote:

> OBS - det er mig bekendt ulovligt at port-scanne IP-adresser uden
> tilladelse.

Mig bekendt afhænger det af intentionen med
portscanningen.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-07-05 07:39

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

>Mig bekendt afhænger det af intentionen med
>portscanningen.

Jaeh, men gør man det uden forudgående tilladelse, risikerer man at
skulle igennem møllen med at mangle pc'er i 6 måneder, retssag og
andre kedelige ting.

Det er ret besværligt, selvom man ender med at "få lov".

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-07-05 11:54

Klaus Ellegaard wrote:

> Jaeh, men gør man det uden forudgående tilladelse, risikerer man at
> skulle igennem møllen med at mangle pc'er i 6 måneder, retssag og
> andre kedelige ting.

Gad vide om det er lovligt at gøre brug af idle
scan for at undgå en ubegrundet beslaglæggelse.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-07-05 14:32

In article <slrndc9p83.9p6.klausellegaard@postednews.klen.dk>, Klaus Ellegaard wrote:

> [...]
> andre kedelige ting.
>
> Det er ret besværligt, selvom man ender med at "få lov".

Jeg er ikke sikker på du har ret. Jeg tror det kommer an på
personen. Mit indtryk fra de hackeranmeldelser jeg har lavet er, at
politiet holder personen under observation, for at se om der er andre
forhold der skal med i sagen, eller om han reelt er kommet ind andre
steder.

Kender ihvertfald 2 sager hvor jeg fik at vide, at den dømte var
blevet dømt for en række forhold som følge af min anmeldelse.

Fra : Kent Friis

Dato : 01-07-05 16:00

Den 01 Jul 2005 13:32:03 GMT skrev Povl H. Pedersen:

> [...]
> politiet holder personen under observation, for at se om der er andre
> forhold der skal med i sagen, eller om han reelt er kommet ind andre

Nu snakker vi slet om om "kommet ind"...

> Kender ihvertfald 2 sager hvor jeg fik at vide, at den dømte var
> blevet dømt for en række forhold som følge af min anmeldelse.

Så må vi håbe det var en af de tilfælde hvor politi, anklagemyndighed
og dommer har forstået hvad der er blevet snakket om, og ikke et af
dem hvor de tager ud og henter personens scanner og samtlige (musik-)
CD'er...

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-06-05 19:10

In article <42c41b01$0$255$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Anders S.. wrote:
> [...]
>
> I min iver kom jeg til at skrive http://www.tv2zulu.dk/
>
> Det lader til at man får fat i en ruter der åbenbart tillader login udefra

Det lader det det er noget Cisco udstyr der spærer. Det kan være det
er sådan folk logger med med Token, hvorefter der åbnes i x sekunder
hvor man kan åbne en sekundær connection fra sin IP adresse.

Jeg ser ikke noget problem her.

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 20:50

Anders S.. wrote:
> [...]
>
> I min iver kom jeg til at skrive http://www.tv2zulu.dk/
>
> Det lader til at man får fat i en ruter der åbenbart tillader login udefra

hvordan ved du det er en router?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-06-05 21:25

"Claus Albæk (kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote:

>hvordan ved du det er en router?

level 15 access lyder meget Cisco IOS agtigt. Så det er et
kvalificeret gæt at det er en router.

Det betyder dog ikke at det en sikkerhedsbrist. Det kommer an på så
meget andet end at man kan tilgå routeren.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/