Radeon 9800 Pro og 2D performance?
Fra : Belial

Dato : 30-06-05 16:58

Jeg er så småt blevet overbevist om, at jeg skal ud og investere i et Radeon
9800 Pro i stedet for mit nuværende GF3 Ti200. Er der nogen der kan fortælle
hvordan 9800'eren ser ud 2D mæssigt? Jeg designer meget på computeren, så
det er vigtigt at 2D ydelsen også er i top - at billedet er klart og skarpt.
Og hvordan med kortets TV in/out (hvis den har sådan én)?

Fra : Brian Lund

Dato : 30-06-05 17:12

> [...]
> hvordan 9800'eren ser ud 2D mæssigt? Jeg designer meget på computeren, så
> det er vigtigt at 2D ydelsen også er i top - at billedet er klart og

Det er stort set ens på alle nye grafikkort, det er oftest skærmen der
sætter grænsen idag...

> Og hvordan med kortets TV in/out (hvis den har sådan én)?

Ja det har den, og jeg er vild med Radeons måde TVouten fungerer på :)

Brian

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 30-06-05 17:29

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> klart og skarpt. Og hvordan med kortets TV in/out (hvis den har sådan én)?

Du kan nok berede dig på en glædelig overraskelse: Radeon 9800 (og andre)
har en langt bedre 2D end dit GF3. Det skyldes især at der hos de fleste
producenter blev sparet på nogle støjfiltre på udgangen, hvilket medførte at
billedkvaliteten blev kraftigt forringet.

Min egen erfaring med GF 3 og 4 har også været at de havde ringere 2D end
det jeg var vant til fra Radeon 8500 og 9500/9700.

TV-out'en skulle også være bedre. En ekstra god ting er at den på Radeon kan
køre separat samtidig med VGA-udgangen. Det mener jeg heller ikke GF 3 kan.

Venlig hilsen
Henrik