9800Pro kan ikke klare 3Dmark05.!?
Fra : Ukendt

Dato : 30-06-05 15:39

Prøvede lige at køre Futuremark 3Dmark05
Men ´skærmen gik i sort og fik denne besked.:!.

Medd.:
IDirect3DDevice9::DrawIndexedPrimitive failed: Out of Video memory
(D3DERR_OUTOFVIDEOMEMORY)

Det da nice med mit "nye" Radeon9800pro..

pc specs.

Amd Athlon64 3000+
A8VDeluxe
2*512 PC2100 ram (sidder som var det dual)
Radeon9800Pro 128mb
300w psu...buuuh..

/Daniel

Fra : Myt

Dato : 30-06-05 16:49

"Daniel" <DN> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Amd Athlon64 3000+
> A8VDeluxe
> 2*512 PC2100 ram (sidder som var det dual)

Der må være noget galt et eller andet sted, for jeg har kørt samme program
på mit 9700 baserede kort. Hvor det kan være, det ved jeg så ikke. Jeg ved
ikke om programmet håndtere din cpu, men det er der nok andre der kan
fortælle.

Myt

Fra : René Lønstrup

Dato : 01-07-05 11:59

Daniel wrote:
> [...]
>
> Medd.:
> IDirect3DDevice9::DrawIndexedPrimitive failed: Out of Video memory

Jeg mindes at have læst noget om at 3DMark05 krævede mere end 128mb ram
på grafikkortet hvis man ville køre den igennem med AA slået til, eller
noget i den retning. Husker ikke lige de præcise detaljer, men prøv at
sætte alle driver- samt program indstillinger til standard, og evt.
opgrader til nyeste Catalyst, hvis du ikke allerede har gjort det..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-07-05 16:28

On Fri, 1 Jul 2005 12:58:30 +0200, "René Lønstrup"
<news@rel6+1star.dk> wrote:

> [...]
>sætte alle driver- samt program indstillinger til standard, og evt.
>opgrader til nyeste Catalyst, hvis du ikke allerede har gjort det..

Så har jeg en mærkelig version enten af gfxkort eller 3DMark05, har
lige kørt programmet uden problemer og jeg har et 9800Pro IceQ med
128MB

Fra : René Lønstrup

Dato : 01-07-05 18:22

Jørgen Rasmussen wrote:
> Så har jeg en mærkelig version enten af gfxkort eller 3DMark05, har
> lige kørt programmet uden problemer og jeg har et 9800Pro IceQ med
> 128MB

Ja, enten er problemet blevet fixet siden jeg læste om det (hvilket var
i november eller december sidste år), eller også er det min hukommelse
der ikke er hvad den har været Min brors 6600GT 128mb klarer sig
også uden fejl med AA slået til i programmet, mens det ikke ser ud til
at AA overhovedet benyttes hvis det enables i driveren..

Mit eget ATI-kort har 256mb ram, så jeg har ikke selv mulighed for at
teste dén teori..

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 19:49

Tog testen igen, der kom striber på hele skærmen, og så lukkede kortet ned,
pcén var stadig tændt men skærmen fik intet signal fra kortet.. så skærmen
slukkede...!?

/Daniel

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-05 20:22

> [...]
ned,
> pcén var stadig tændt men skærmen fik intet signal fra >kortet.. så

skal lige siges jeg købte kortet for 14 dage siden... så det burde dæleme da
virke?? Det har endnu ikke virket, lige fra starten har det været så varmt
at man skulle tro der gik ild i skidtet..selvom blæsen kører..!?.. nu har
jeg lige midlertidigt gfx kort i... men tænkte på at bede dem give mig et
nyt, ret træls at købe noget og så blive så skuffet..

/DN

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-07-05 03:15

On Fri, 1 Jul 2005 21:22:13 +0200, "Daniel" <DN> wrote:

> [...]
>jeg lige midlertidigt gfx kort i... men tænkte på at bede dem give mig et
>nyt, ret træls at købe noget og så blive så skuffet..

Jeg synes det lyder som om det er ved at dø, overophedning måske en
defekt blæser/køler.

Du har sat det extra strømkabel på kortet? og du er sikker på din PSU
er kraftig nok, 300w siget ikke meget, hvor mange amp. er der på din
12volt rail?

Fra : Ukendt

Dato : 02-07-05 08:47

"Jørgen Rasmussen"

> Jeg synes det lyder som om det er ved at dø, overophedning måske en
> defekt blæser/køler.

14 dage gammel..

> Du har sat det extra strømkabel på kortet? og du er sikker på din PSU
> er kraftig nok, 300w siget ikke meget, hvor mange amp. er der på din
> 12volt rail?

Har købt en 400W psu, og ja denhar sit eget strømstik..

Så, det må være noget "medfødt" da den ikke siden den blev købt har fungeret
ordentligt.!?..

Mvh.
Daniel Nielsen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-07-05 12:59

On Sat, 2 Jul 2005 09:47:00 +0200, <Pernille> wrote:

>"Jørgen Rasmussen"

>14 dage gammel..

Derfor kan det godt være defekt

er der ordentlig udluftning på dit kabinet?

>Har købt en 400W psu, og ja denhar sit eget strømstik..

400w ja, men hvor mange ampere på 12v railen og hvor meget har du
koblet på den rail?

i teorienu kan have en 1200w PSU og stadig have problemer hvis ikke
der er nok ampere på de forskellige rails

deler gfxkortet strøm med en hd eller en brænder, kan i nogen tilfælde
give problemer

>Så, det må være noget "medfødt" da den ikke siden den blev købt har fungeret
>ordentligt.!?..

Kan det godt være, kender du ikke en der har et GFXkort i samme klasse
som I kunne prøve i din maskine, hvis ikke så er der vel ikke anden
udvej en at bytte det.

Håber da du får problemet løst.

Fra : Allan / Kolding

Dato : 03-07-05 17:47

Bare et forslag.

Prøv at pille køleren af og fjern det originale pasta.
Eks. så sviner Sappihre med pasta på deres kort.
Jeg er gang på gang blevet chokeret over dette.

På med en lille smulle ny pasta, og mont. så køleren igen.
HUSK. det grøne område rundt om gbuén skal være helt rent.

Også lad sidedækslet blive af under test, så du er sikker på at
varmen kan komme ud.

Jeg vil mene det er et varme problem du har.

Disse fejl, som du kommer med, ligner et et kort som
er ved at brænde af pga over ophedning.

--
Allan / Kolding

Fra : Brian Lund

Dato : 03-07-05 19:49

> Bare et forslag.
>
> Prøv at pille køleren af og fjern det originale pasta.
> Eks. så sviner Sappihre med pasta på deres kort.
> Jeg er gang på gang blevet chokeret over dette.

De par kort, bla. Sapphire jeg har haft køleren af, har der ikke været
kølepasta på, men en kølepad, og det er rigtigt nok store...

> På med en lille smulle ny pasta, og mont. så køleren igen.
> HUSK. det grøne område rundt om gbuén skal være helt rent.

GBU? ;) - Men ja vær forsigtig, brug acetone eller sprit til at fjerne
rester fra kølepad'en hvis sådan en har været brugt...

> [...]
> varmen kan komme ud.
>
> Jeg vil mene det er et varme problem du har.
>
> Disse fejl, som du kommer med, ligner et et kort som

Enig, men hvis det er et splinternyt kort er det nok bedre at få det byttet
end at begynde at operere i det (skifte køler/kølepasta) da du derved kan
miste garantien/reklamationsretten!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-05 23:35

Problem løst..!..

Købte et Gfx 6800LE@6800 kort og smed i, virkede med det samme, og ja, det
er ikke nær så varmt som det 9800Pro jeg havde hjemme.. næsten ingen varme
udledning (ikke så man lægger mærke til det anyway ;)

Så går ud fra der var et medfødt problem med det andet kort.

Mvh.
Daniel Nielsen