2 grafikkort og tv-out.
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-06-05 13:44

Halløjsa NG.

Her er situationen: mit ATI 9800pro kort er semi-defekt, dvs. at TV-out
virker ikke mere, da D/A konverteren må være skredet i svinget så
signalet er 20dB mindre (i stedet for 2Vpp ubelastet er det 0.2Vpp
ubelastet). Det er jo lidt skidt...

Inden jeg arbejder videre med RGB->TV_RGB og derved problemet med at
skifte opløsning hver gang jeg vil se film, ville jeg høre om denne
nemme måde ville virke:

Kaste et standard PCI grafikkort med TV-out i (et Nividia, er blevet
tosset på ATI's tv out hehe) og så køre med begge grafikkort samtidig?
jeg ser et par mulige problemer: wintendo og

Zoomplayer/mediaplayerClassic/VLC nægter at bruge pci-kortet til tv out?

Spil køre dårligt pga 9800'eren skal vente på det langsomme (3d mæssigt)
PCI kort ?

Andre spændende faldgrupper?

Mvh.

Jan Rasmussen - Radiomekaniker der godt kunne bruge et diagram over hans
grafikkort.

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-06-05 15:11

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Inden jeg arbejder videre med RGB->TV_RGB og derved problemet med at
> skifte opløsning hver gang jeg vil se film

Hvis du vil gøre det med kun ét kort, skal du slukke helt for din VGA
monitor også, inden du skifter opløsning.
Ellers må du meget meget gerne sende mig en email når du har fået dit
grafikkort til at køre 15KHz interlaced på den ene udgang og 31KHz VGA
på den anden!!

> [...]
> jeg ser et par mulige problemer: wintendo og
>
> Zoomplayer/mediaplayerClassic/VLC nægter at bruge pci-kortet til tv

Intet problem. Aktivér TV-Out på dit sekundære kort og træk billedet
over på den anden skærm (dit TV).
De fleste Mediaplayere husker hvor de afspillede noget sidst, og vil
efterfølgende altid starte op på skærm nr. 2, med mindre den er slået
fra.

> Spil køre dårligt pga 9800'eren skal vente på det langsomme (3d
> mæssigt) PCI kort ?

Intet problem, dit PCI kort skal jo ikke lave noget - spillene
koncentrerer sig om at køre på dit primære kort. I nogle spil kan du
endda få lov at vælge hvilket kort spillet skal køre på. Kører selv med
et 6800GT og et Radeon 7000 PCI til RGB-TV-out.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-06-05 15:49

Sune Salminen skrev:

> [...]
> Ellers må du meget meget gerne sende mig en email når du har fået dit
> grafikkort til at køre 15KHz interlaced på den ene udgang og 31KHz VGA

Ja med et kort hedder det en VNC-server og styre den fra en anden pc :)
(den anden pc er ikke stærk nok til divX, ellers var det jo nemt)
Eneste problem med den løsning, udover bøvlet at se film, er jo at jeg
skal bruge et 5-10 meter svart / multileder kabel, det koster nok det
samme som et PCI-grafikort.. ja okay.. man kunne self. bruge 4 x
"DivX-kit" fra aldi og og så køre R,G,B,C_synk i hver phono :)

> [...]
> De fleste Mediaplayere husker hvor de afspillede noget sidst, og vil
> efterfølgende altid starte op på skærm nr. 2, med mindre den er slået

El-neat'o, det skal efterprøves når jeg får et pci-kort

> [...]
> endda få lov at vælge hvilket kort spillet skal køre på. Kører selv med
> et 6800GT og et Radeon 7000 PCI til RGB-TV-out.

El-neat'o version 2. Takker for svarne, tænkte nok der var nogen derude
som havde prøvet det :D¨

Mvh.

Jan Rasmussen.

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-06-05 23:47

Jan Rasmussen wrote:

> [...]
> samme som et PCI-grafikort.. ja okay.. man kunne self. bruge 4 x
> "DivX-kit" fra aldi og og så køre R,G,B,C_synk i hver phono :)

Du kunne også købe 15m skærmet CAT-5 netværkskabel til 100 kroner, lodde
stikkene på selv og så bruge et langt jack/phono til audio ved siden af.
Jeg fulgte instruktionerne her: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
og det kører bare. VNC bliver også nævnt til brug ved indstilning af
Powerstrip. Men det er jo en del nemmere med to kort!

Radeon 7000 har godt nok ikke hardware-accelereret overlay så det suger
nogle CPU cycles at se film. Jeg har en P3-1400, og CPU forbruget ligger
omkring 70-85% når der vises overlay grafik på Radeon-kortet. Men når
jeg ser film, ja så ser jeg jo film så det generer mig ikke.

Til afspilning bruger jeg BSPlayer og WinDVD.

-Sune