Skærme
Fijala 3554
Aldi skærm
Fra : Futte

Dato : 30-06-05 12:26

Så har Aldi denne skærm til salg igen og det ser ud til at være den samme
som de havde til salg for ca. 3 måneder siden.

Er der nogle af de tidligere køber af denne skærm, der vil knytte en
kommentar til om de er tilfredse med den.

Hvis der er andre i NG der har bemærkninger til specifikationerne til denne
skærm, eller andre ting der er at være opmærksom på ved køb af TFT skærme,
er de meget velkommen til at svare.
På forhånd tak

Med venlig hilsen Futte

Fra : Futte

Dato : 30-06-05 12:30
Fra : Rado

Dato : 06-07-05 20:52

On Thu, 30 Jun 2005 13:25:33 +0200, "Futte" <hua@kabelmail.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogle af de tidligere køber af denne skærm, der vil knytte en
>kommentar til om de er tilfredse med den.

Har lige købt en og synes den er fin til prisen. Men det er min første
fladskærm, så jeg jeg har ikke de store erfaringer på området.

Farverne er fine, og skarpheden er også fin, men lysstyrken er voldsom
i forhold til min gamle CRT (Dell M990), og der er ikke den store
forskel på brightness 0 og 100, dvs. den er stadig meget lys med
brightness skruet helt ned. Måske det er normalt ved TFT skærme, det
ved jeg ikke, men jeg har
lidt svært ved at vænne mig til det. Men jeg plejer nu også at køre
med lidt nedtonet lys, så det virker måske stærkere på mig end på
andre.

Der er iøvrigt stort set ingen kvalitetsforskel på DV og analog input
her (ATI Radeon kort), analog virkede let sløret i begyndelsen, men et
tryk på Auto knappen fik korrigeret det.

Det er iøvrigt en klasse II, så pixelfejl kan forekomme, men jeg har
ikke observeret nogen på min endnu.

Og så er der jo 3 års garanti på.

Så alt i alt kan jeg godt anbefale den, hvis man vil have en billig
skærm til daglig brug.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein