LeadTek WinFast A6600 TD
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 29-06-05 23:34

Se, dette er hvad der sker når man forhaster sig.
Dem der har fulgt med her i gruppen, ved måske at jeg har "drømt" om
LeadTeks WinFast A6600 GT TDH kort, men ikke mente at have råd til det.

Så så jeg det pludseligt i Merlin (af alle steder) til en pris af kr.
1.299 - Og det var jo billigt, når den billigste pris jeg ellers havde
set på nettet var kr. 1.495,- på det kort, og ellers en pris på kr.
1.319,- for et Club 3-D kort.

Efter et par dages tænkerier, finder jeg så alligevel pengene, "styrter"
ned i Merlin og køber kortet.
Skal så hjem til svigerforældre, så jeg har ikke tid til at sætte kortet
i, det må vente til jeg kommer hjem. Vel hjemkommen skynder jeg mig at
sætte kortet i - Bare for efterfølgende at finde ud af, at det var et
f*ck*ng åbenbart udgået standard 6600 kort, der kan fåes til en pris fra
kr. 1.058,- (+ fragt), og ikke det 6600 GT TDH kort jeg ville ha'.

Men nu er det jo åbnet og taget i brug, så jeg bliver jo nødt til at
leve med det også - Og det er jo vel stadigvæk trods alt en forbedring
fra mit gamle GeForce4 Ti-4200 kort.

Jan

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 30-06-05 00:03

Jan Allan Andersen skrev:

> Men nu er det jo åbnet og taget i brug, så jeg bliver jo nødt til at
> leve med det også - Og det er jo vel stadigvæk trods alt en forbedring
> fra mit gamle GeForce4 Ti-4200 kort.

Og lige mens jeg kom til at tænke på det;
Er det en fordel at bruge DVI'udgangen sammen med den medfølgende
DVI-VGA konverter, fremfor at bruge kortets egen VGA udgang?

Jan

Fra : Hans

Dato : 30-06-05 00:34

Jan Allan Andersen wrote:

> Og lige mens jeg kom til at tænke på det;
> Er det en fordel at bruge DVI'udgangen sammen med den medfølgende
> DVI-VGA konverter, fremfor at bruge kortets egen VGA udgang?

Det kan kun dine øjne afgøre, men jeg vil umiddelbart sige nej.

Hans

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-06-05 00:30

Jan Allan Andersen wrote:

> Og lige mens jeg kom til at tænke på det;
> Er det en fordel at bruge DVI'udgangen sammen med den medfølgende
> DVI-VGA konverter, fremfor at bruge kortets egen VGA udgang?

Mit råd er: Prøv det. Hvis du ikke kan se forskel, så er der ikke.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 30-06-05 01:31

> Og lige mens jeg kom til at tænke på det;
> Er det en fordel at bruge DVI'udgangen sammen med den medfølgende
> DVI-VGA konverter, fremfor at bruge kortets egen VGA udgang?

Nej, i DVI indgangen er der en analog udgang indbygget, dvs. en ekstra VGA
udgang, det apaptoren gør er at lede ledningerne ud i et alm. VGA stik...
Derfor bør der ikke være nogen forskel! :)

Brian

Fra : Michael Friis

Dato : 30-06-05 11:42

> Nej, i DVI indgangen er der en analog udgang indbygget, dvs. en ekstra VGA
> udgang, det apaptoren gør er at lede ledningerne ud i et alm. VGA stik...

Vil det sige, at man kan sætte 2 stk. VGA skærme til dette kort, på én gang?

Michael

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-06-05 13:21

Michael Friis skrev

> Vil det sige, at man kan sætte 2 stk. VGA skærme til dette kort, på
> én gang?

Ja, ligesom man kan med alle andre kort med en vga+dvi udgang, såfremt man
har sådan en adapter (som oftest følger med).
--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".