beregning af grus
Fra : Gunnar007

Dato : 29-06-05 21:14

Jeg skal ligge 3 cm fint grus ud over 25 m2.

Hvor mange m3 er det ??

Hilsen G

Fra : Holst

Dato : 29-06-05 21:24

Gunnar007 wrote:

> Jeg skal ligge 3 cm fint grus ud over 25 m2.
>
> Hvor mange m3 er det ??

0,75 m^3.

Fra : Gunnar007

Dato : 29-06-05 21:26

"Holst" <newsjun05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> 0,75 m^3.

Ahh... Jeg er med.. Syntes nok 7,5 m3 var lige i overkanten..

Takker..

Hilsen G

Fra : Harry Lund

Dato : 01-07-05 09:31

sludder og vrøvl.
Du køber grus i løs vægt og pakker det sammen på en eller anden måde.
Derfor :
3 x 25 x 1,25 = o,94, 3m indkøb
Se det er jo småmænder vi taler om ,men tænk på : hvad om det var en
motervejstrækning på 23 km i 16 meters bredde.
Du ville da gå fallit som entreprenør hvis du regner som Hr. Holst.
))))

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 18:17

Harry Lund wrote:
> [...]
> motervejstrækning på 23 km i 16 meters bredde.
> Du ville da gå fallit som entreprenør hvis du regner som Hr. Holst.

Det vil han nok også hvis han regner som Hr. Lund

3 x 25 x 1,25 = 93,74.
Se her er kommafejlen såmænd til at overse, men tænk om det var en
motorvejsstrækning over 25 km i 16 meters bredde.
Så ville entrepenerur Lund nok også gå fallit

Morten,
der ikke kunne lade være

Fra : Harry Lund

Dato : 08-07-05 08:52

Jamen det er da bare sjovt.
Mit problem er : at jeg, selv om jeg ikke skriver 0,03 x 25x 1,25, så retter
min indbyggede fejlretter det automatisk til 0,94kubikmeter. Og hvorfor gør
den det. Jo jeg er en 72 årig entreprenøringenør, der holder sig til dansk
når han skriver dansk.)
Venlighilsen
Harry

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 21:27

> Jeg skal ligge 3 cm fint grus ud over 25 m2.
>
> Hvor mange m3 er det ??

0,03 * 25 = 0.75 m3

Mvh. Allan

Fra : Finn Christiansen

Dato : 30-06-05 19:26

"Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> 0,03 * 25 = 0.75 m3
>
> Mvh. Allan

Husk at grus handles i løst mål ved komprimering "svinder" det 10 til 15% så
køb du en hel kubikmeter.
mvh FC

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-07-05 08:19

"Finn Christiansen" <finn.christiansen@fjernesmail.dk> wrote in message

> "Allan Møller" <nosmap> skrev i en meddelelse

> Husk at grus handles i løst mål ved komprimering "svinder" det 10 til 15%

> køb du en hel kubikmeter.

Og skal du have det leveret så koster det vel næsten det samme med 3-4 m3,
så hør nogle af naboerne om de også skal have grus.

--
mvh / regards 1) http://makeashorterlink.com/?C5742575B
Christian 2) http://makeashorterlink.com/?Q1BA32C4B