Andet multimedie
bentjuul 3670
Indesign CS/ fast billedramme
Fra : Henrik Enslev

Dato : 29-06-05 19:32

Hej

Jeg ønsker at lave fire billedrammer på en a4 side, således, at jeg kan
oprette en ny side, og blot indsætte fire nye billeder. Hvordan?

Jeg har prøvet:
lavet billedrammerne i master, men så kan man ikke sætte billeder ind i
dem
Hvis billedrammerne laves på den enkelte side, skal de fire (som er ens)
laves hver for sig (klippe klistre)

Øvelsen går ud på at printe familiebilleder ud på hjemmeprinteren. Måske
lidt teknologisk overkill, men jeg kan godt lide tec-nørd-løsninger, og
man lærer jo altid noget nyttigt til en anden gang.

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-06-05 20:02

Henrik Enslev skrev:

> Jeg har prøvet: lavet billedrammerne i master, men så kan man
> ikke sætte billeder ind i dem

Jo, hvis du trykker Shift + Alt + Æble + L på den side, hvor du
ønsker at indsætte billeder i dine fire masterrammer, så kan du.
Funktionen hedder 'Tilsidesæt alle mastersideelementer' eller
'Override All Master Page Items' på udenbys, og du finder den
også inde i sidemenuen til Sider/Pages-paletten.

Du kan også vælge at Æble + Shift + klikke på hver enkelt ramme.
Det tilsidesætter kun det masterelement, man klikker på.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Enslev

Dato : 30-06-05 04:31

> [...]
>
> Du kan også vælge at Æble + Shift + klikke på hver enkelt ramme.
> Det tilsidesætter kun det masterelement, man klikker på.

Dejligt. Tak det var lige det jeg søgte.