Forsikring på dykkerrejse
Fra : news.cybercity.dk

Dato : 29-06-05 17:16

Hejsa

Jeg er noget i tvivl om forsikring når man er på dykkerrejser i Egypten.

Jeg har fået forskellig information og er derfor i tvivl om hvad
reglerne er.

Nogen siger det gule sygesikringsbevis dækker udgifter til hospital,
trykkammer osv. (eller rettere man får pengene retur igen)

Andre siger man skal tegne special forsikring, f.eks. den Atlantis
rejser tilbyder.

Nogle andre igen siger man bare skal havde en alm. rejseforsikring, som
f.eks. den man kan tegne igennem sin bank.

Hvad er sandheden ?

Med venlig hilsen
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com gratis dykkermagasin.

Fra : Frank Andersen

Dato : 29-06-05 19:04

Hvis du er medlem af Dansk Sportsdykkerforening og har forsikringen igennem
dem, så behøver du ikke mere.

Frank

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-06-05 19:21

Frank Andersen wrote:
> Hvis du er medlem af Dansk Sportsdykkerforening og har forsikringen igennem
> dem, så behøver du ikke mere.

Hej Frank

Det er jeg ikke, synes ikke prisen var det værd.

Hilsen
Søren Reinke

Fra : Jan Peterson

Dato : 29-06-05 19:22

Hej
Det kommer jo an på hvilken dækning du vil ha'. Feks. førtidig hjemtransport
også i "lettere" tilfælde. For mit eget vedkommende finder jeg at den
offentlige sygesikring er rigeligt (dog har jeg i år tegnet en ekstra hos
europæiske for også at få dækket erstatning for ødelagte feriedage). Men det
gule kort dækker behandlig af sygdom og tilskadekomst og transport til og
fra læge/hospital også i Ægypten, som jo er et middelhavsland.
Dekompressionssyge er en sygdom, som behandles i et trykkammer. Du behøver
altså heller ikke tegne en lokal trykkammerforsikring, ihvertfald ikke hvis
den er frivillig. Jeg mener, at det visse steder er obligatorisk at betale
til driften af trykkammeret.
Men vær opmærksom på at vi taler om ferie i indtil 30 dage. Hvis du skal
arbejde (instruktør ell. lign.) så er det en helt anden snak.
Hilsen Jan Peterson

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-06-05 19:40

Jan Peterson wrote:
> [...]
> Men vær opmærksom på at vi taler om ferie i indtil 30 dage. Hvis du skal
> arbejde (instruktør ell. lign.) så er det en helt anden snak.

Hejsa Jan

Okay, det lyder som om jeg ikke er helt forkert på den, jeg har en
rejseforsikring + afbestillingsforsikring hos mit alm.
forsikringsselskab. Og de sagde også 'det gule' dækkede sygehus +
trykkammer osv.

SÅ når Atlantis rejser i deres brochurer snakker om man bare skal havde
en forsikring hos dem osv, er det ene og alene for at tjene ekstra penge.

Jeg skal kun være der i 14 dage så det går nok.

Da jeg arbejde i Sharm som instruktør havde jeg DAN prof. forsikring som
dækkede :)

Mange tak for din hjælp, nu glæder jeg mig bare til den 25/8

Hilsen Søren Reinke

Fra : Jan Peterson

Dato : 29-06-05 20:09

"Søren Reinke" <soren@fjern.reinke.dk> skrev i en meddelelse:

Mange tak for din hjælp, nu glæder jeg mig bare til den 25/8

Ja, det ville jeg også gøre . Jeg har lige været på Cypern, men
Middelhavet er sgutte det samme, når først man har været i Rødehavet.
Forresten: Det gule kort dækker ikke eftersøgning og redning. Jeg har tegnet
en ekstraforsikring hos Europæiske som også dækker search and resque. Men
der er nogle fortolkningsspørgsmål, jeg ved lejlighed skal have afklaret.
F.eks. kan man først få dækket en eftersøgning, hvis man har været meldt
savnet hos myndighederne i 24 timer. Ups, det hjælper stort for en dykker
som er gået i overfladen et stykke fra båden, og som ikke orker at svømme
derhen og som nu driver væk. Man må håbe de kan finde ham ved hjælp af
båden. Ellers bliver det dyrt hhv. langvarigt. Ved en redning skal man pr
definition vide hvor manden er. Og der skal jeg så lige have afklaret om man
"ved" hvor manden er, hvis det er indlysende at han befinder sig 1-2 sømil i
vindens/strømmens retning.
Hilsen Jan

Fra : GreenDive

Dato : 21-07-05 00:35

Jeg sidder og overvejer forsikring som OW-dykker inkl. ferier mv. Jeg
har kigget lidt frem og tilbage og har spørgsmål til, hvilken
forsikring erfarne folk kan anbefale som dækker hjemme i farvandet (i
mit tilfælde Grønland) og på ferierne i udlandet.

Jeg har kigget lidt på DAN http://www.daneurope.org/dan/dansk.htm men
kan ikke rigtig hitte uj a'et det med forsikringer.

Er der nogle erfarne folk med gode råd og vejledning?

Høeg Hansen

--
GreenDive

Fra : Henning

Dato : 29-06-05 20:17

On Wed, 29 Jun 2005 18:15:55 +0200, "news.cybercity.dk"
<soren@fjern.reinke.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogle andre igen siger man bare skal havde en alm. rejseforsikring, som
>f.eks. den man kan tegne igennem sin bank.

Det kommer helt an på, hvad du vil forsikres imod? Almindelig
hospitals- eller lægebehandling så dækker det gule bevis. Bliver du
væk dækker det ikke - så får du en regning fra udenrigsministeriet,
hvis de overhovedet vil blandes ind i sagen. Bliver du forkølet på 2.
dagen og ikke kan dykke mere på turen skal du have en helt tredie
forsikring.

Henning
hsb(at)image.dk