Andet multimedie
bentjuul 3670
Tilføje info til billeder
Fra : Ole Laursen

Dato : 29-06-05 13:30

Hej!

Jeg har en hel bunke billeder (både fra digicam samt indscannede, alle jpeg)
hvor jeg gerne vil have tilføjet information (personer på billedet, årsatal
osv.). Findes der et smart program til dette formål?

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-06-05 14:11

Ole Laursen skrev:

>Jeg har en hel bunke billeder (både fra digicam samt indscannede, alle jpeg)
>hvor jeg gerne vil have tilføjet information (personer på billedet, årsatal
>osv.). Findes der et smart program til dette formål?

Bruger du Windows XP?

Højeklik på billedet => egenskaber => summary (ved ikke, hvad det
heddr i en dansk XP) var måske en mulighed.
--
Knud

Fra : Ole Laursen

Dato : 29-06-05 18:46

> Højeklik på billedet => egenskaber => summary (ved ikke, hvad det
> heddr i en dansk XP) var måske en mulighed.

Jep, den mulighed kendte jeg. Men da jeg skal tilføje information til ca.
1400 billeder, ønsker jeg et program som evt. kunne lette dette arbejde.
Tillægsspørgsmål: Er det muligt når jeg udskriver billedet at disse
informationer kommer med?

Venlig hilsen
Ole Laursen

Fra : emj

Dato : 29-06-05 14:22

Ole Laursen skrev:

>Jeg har en hel bunke billeder (både fra digicam samt indscannede, alle jpeg)
>hvor jeg gerne vil have tilføjet information (personer på billedet, årsatal
>osv.). Findes der et smart program til dette formål?

Højreklik på billedfilen og vælg egenskaber og indskriv din info under
dokumentinfo
eller
Download Photoshop Album (gratis program) og organiser billederne med
keys

Hilsen emj