Motorcykelforsikring
Fra : Tony Lorentzen

Dato : 02-06-01 23:21

Hej alle,

Når jeg forhåbentlig snart får mit MC-kort skal jeg ud og købe mig en MC og
i den forbindelse også ansvar og kasko-forsikring. Jeg har forhørt mig hos
forskellige forsikringsselskaber men synes at det er lidt af en jungle. Er
der nogle der har gode erfaringer med nogle selskaber eller nogle gode råd
til at finde den perfekte løsning?

Hilsner,

Tony

Fra : Jesper P \(Fazer\)

Dato : 03-06-01 17:01

Jeg er forsikret af (det vel nok største MC'ist forsikringsselskab)
Top-Danmark.

Indtil videre syns' jeg de har været rimelige med priserne (husk at melde
dig ind i MCTC og få 15% rabat).

Jesper
26år, bor i Aalborg og giver lige knap 6000,- p.a. for sin '99 Fazer - med
4700,- selvrisiko.

Fra : Christian Stidsen

Dato : 03-06-01 23:11

> Jesper
> 26år, bor i Aalborg og giver lige knap 6000,- p.a. for sin '99 Fazer - med
> 4700,- selvrisiko.

Hvor mange års kørsel har du ?

Christian

Fra : Jesper P \(Fazer\)

Dato : 04-06-01 08:57

7 års skadefrit kørsel, heraf 2 på MC, men de betragter bil og MC under et.

Fra : Henry

Dato : 03-06-01 17:13

> [...]
> der nogle der har gode erfaringer med nogle selskaber eller nogle gode råd
Jeg hørte i nyhederne at der skulle være kommet et forsikrings side på
nettet hvor de "store" selskaber viser deres "tilbud" så man kan
sammenligne, jeg kan bare ikke huske adressen og jeg kan heller ikke huske
om der var taget MC forsikringer med eller om det først kom senere.

mvh
Henry

Fra : HCW

Dato : 03-06-01 21:17

jeg kan heller ikke huske
> om der var taget MC forsikringer med eller om det først kom senere.

De kommer først senere

Hans Chr.

Fra : Morten Christensen

Dato : 04-06-01 10:38

Tony Lorentzen <tony@lorentzen-nospam.com> skrev i en
> [...]
> der nogle der har gode erfaringer med nogle selskaber eller nogle gode råd

Hej Tony.

Jeg har 7 års skadefri, og er forsikret med fuld kasko og vinterkørsel for
2491,-, selvrisiko på ~3500,- på min gixxer.
Jeg er forikret i Runa Forsikring. Det er et forsikringsselskab, som kræver
lidt af dig også.
For at få MC-forsikring, skal du have en Familie-basis-forsikring hos dem.
Du skal være medlem af en bestemt fagforening (ex. Prosa) eller have konto i
Lån & Spar.
Du kan checke mere, incl. priser på www.runa.dk

--
Morten Christensen
Lige nu i Nordjylland på sin GSX600F

Fra : Armand

Dato : 04-06-01 14:01

> [...]
hos
> forskellige forsikringsselskaber men synes at det er lidt af en

Tony!

Uden at vide hvilken model der skal forsikres, er det totalt umuligt at
gennemskue!

- Prisen er helt klart en væsentlig faktor.
- Sportslige modeller er ofte betragteligt dyrere at forsikre end
"basis-modeller",
- Costums/cruisere endda ofte er billigere end "basis'en"!
- Og så er der lige dét med at Top DK's alm. forsikring kun gælder for ¾
år hvor det er en 100% årspræmie, at du får forelagt ved andre
forsikringer!

Men regn blot med at det er hundedyrt hvis du bare har lidt ambition i
dit modelvalg
Derved kan det pludselig komme på tale at nøjes med ansvars-forsikring
og enten spare forskellen op til en given skadesituation, eller også
blot trøste sig med at man har haft besparelsen når man skal låne til en
skade - Men vær lige sikker på at iberegne at med en ansvarsforsikring
alene står du uden tyveriforsikring!!!

--
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-06-01 22:06

Hej,

Mit udgangspunkt var at købe en Yamaha XV535DX (nypris: ~85k), men det er
nok lidt optimistisk i forhold til hvor meget jeg skal af med i forsikring.

Min alternative løsning er at købe et ældre hakkebrædt som jeg kan køre
præmien ned på.... men det er jo ikke lige det man har mest lyst til som
nybagt mc-cyklist

Tony