Problem med border
Fra : Malthe Sunesen

Dato : 29-06-05 01:11

Hej gruppe!

Jeg har leget lidt med en border på min menu på
http://vberanger.frac.dk/cbat/test.htm. Mit problem er bare, at i IE6
ser border ud, som den skal (den slutter tæt om menuen) mens den i
Firefox både går for højt op, for langt ned og for kort ud til
højre. Jeg har kigget min kode igennem masser af gange, men her kl. 2
læser man sig nemt blind i koden. Jeg håber der er en eller anden der
kan gennemskue min kode. Sidst jeg havde et problem hjalp Erik
Ginnerskov mig på bedste vis (se
429b2669$0$18643$14726298@news.sunsite.dk).

Malthe Sunesen

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-06-05 21:15

Malthe Sunesen <malthe5@hotmail.com> skrev:

> Jeg har leget lidt med en border på min menu på
> http://vberanger.frac.dk/cbat/test.htm.

Jeg kan slet ikke se nogen border på:

#menu {
float:left;
width:140px;
padding-left:5px;
position:fixed;
}

.... så du må forklare dig nærmere.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 30-06-05 00:50

Allan Vebel skrev:
<snip>
> Jeg kan slet ikke se nogen border <snip>

Og der spiller tidsfaktoren ind igen.. jeg havde ikke uploadet de nye
ændringer jeg havde lavet. Hele hjemmesiden er nu uploadet fra
originalen på min egen computer. Undskylder mange gange.

Malthe Sunesen

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-06-05 01:35

Malthe Sunesen <malthe5@hotmail.com> skrev:

> jeg havde ikke uploadet de nye ændringer

Prøv at fjerne den <p> der ligger inde i <div id="menu">
- den er ikke nødvendig, og det kan være den der
driller.

Fjern width:140px fra alle a.mlink, du har den allerede i
#menu, og så driller din padding:3px;, så menuen rager
3px længere ud.

Du har også en masse dobbelkonfekt i dine a.mlink:xxx
som du kun behøver at definere i a.mlink

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 30-06-05 00:54

En lille note:

På test.htm ser det ud til, at valid html/css-indikatorerne går
sammen med menuen i Firefox. Dette er fordi (noget jeg ikke har tænkt
på før nu) fotter går op under det sidste tekst i indhold. Det
virker fint på alle de andre sider.

Malthe Sunesen

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 30-06-05 13:44

Allan Vebel skrev:
<snip en masse forslag>

Det hjalp. Mange tak. Nu har jeg så endnu et spørgsmål der dukkede
op under lidt layoutning: Jeg vil gerne have, at den boks der omgiver
overskriften fylder hele sidens bredde ud. Hvordan kan jeg gøre det?
På mange hjemmsider med vandrette menuer bruger de "display:inline",
men det duer vist ikke til en overskrift. Boksen kommer til at se helt
forkert ud, den er for kort og for lav.

Malthe Sunesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-06-05 14:40

Malthe Sunesen skrev:

>Det hjalp. Mange tak. Nu har jeg så endnu et spørgsmål der dukkede
>op under lidt layoutning: Jeg vil gerne have, at den boks der omgiver
>overskriften fylder hele sidens bredde ud. Hvordan kan jeg gøre det?

Sætter width og height på <h1>.

PS. Har du set siden i Opera?
Den er ikke køn.
--
Knud

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 30-06-05 15:15

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Sætter width og height på <h1>.

Vil jeg prøve.

> PS. Har du set siden i Opera?
> Den er ikke køn.

Den er ikke pæn i Firefox heller. Opera har jeg slet ikke tænkt på,
men jeg er stadigvæk kun ved at finde ud af layoutet i IE, så må jeg
forsøge at se i de andre browsere.

Malthe Sunesen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-06-05 21:42

Malthe Sunesen wrote:

> Den er ikke pæn i Firefox heller. Opera har jeg slet ikke tænkt på,
> men jeg er stadigvæk kun ved at finde ud af layoutet i IE, så må jeg
> forsøge at se i de andre browsere.

Du kan spare dig selv for en masse arbejde ved at bruge Firefox som monitor,
mens du udvikler. Min erfaring er, at det giver mang færre rettelser til IE
end hvis du arbejder den anden vej.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 01-07-05 00:25

Erik Ginnerskov skrev:
<snip>
> Du kan spare dig selv for en masse arbejde ved at bruge Firefox som monitor,
> mens du udvikler. Min erfaring er, at det giver mang færre rettelser til IE
> end hvis du arbejder den anden vej.

Lyder som en god idé. Det vil jeg gøre fremover.

Malthe Sunesen