Ph-værdi i pool?
Fra : Kristian

Dato : 28-06-05 16:04

Har lige målt klor og ph-værdi i min pool.

Klor var god nok....men ph-værdien......tjaeee......min måleprøve er meget
lidt lyserød.....men den farve findes slet ikke på målesættet.
Kan I hjælpe mig....har jeg for høj eller for lav ph-værdi?

Og hvad gør jeg?

Kristian

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 28-06-05 19:30

Kristian wrote:

> Klor var god nok....men ph-værdien......tjaeee......min måleprøve er meget
> lidt lyserød.....men den farve findes slet ikke på målesættet.
> Kan I hjælpe mig....har jeg for høj eller for lav ph-værdi?

Ligger den så mellem nogle af de andre.?

Fortsæt f. eks. med at fortælle hvilket målesæt du har. - Det er jo
vanskeligt at gætte sig frem.

(Jeg er ikke ekspert i pH-måling, og om præcist _den_ lyserøde nuance er
udtryk for samme pH som i et andet sæt, ved jeg ikke.)

--
Mvh. Jørgen

Jo bedre spørgsmål man stiller, jo bedre svar kan forventes.
Overraskende for mange...!

Fra : Kristian

Dato : 28-06-05 20:12

Den skala der er på mit målesæt går fra mørkerød til brun.....ingen
lyserød.........det er jo derfor jeg er noget i tvivl.

Målesættet fulgte med min pool, fra Kalyon Denmark.

Kristian