stift vasketøj
Fra : Henrik

Dato : 28-06-05 14:39

Hej

Sikkert ikke rigtig gruppe, men man vasker da tøj i sin fritid.. hehe

Jeg har ikke vaskemaskine mere, så vasker nu mit tøj på gammeldags måde.

En stor stål vask med indbygget vaskebræt, lyder primitivt. Men den er i min
lejlighed, så skal jeg ikke slæbe det frem og tilbage til et vaskeri.

Jeg smider tøjet i vasken, noget vaskemiddel i, lader det stå et par timer
før jeg skyller det og presser så meget vand ud jeg kan, hænger det til
tørre i en kælder på ca 27 grader.

Problemet er så bare at 2 dage efter når det er ordentlig tørt så er det
lige så stift som et bræt.

Fik hudafskrabninger i r..... da jeg skulle bruge mit håndklæde derfra, og
kradsede godt et vist sted at tage sine underbukser på..

hvad i alverden kan en vaskemaskine jeg ikke lige har luret ???

Henrik

Fra : Henning

Dato : 28-06-05 20:19

On Tue, 28 Jun 2005 15:39:09 +0200, "Henrik" <NO@MAIL.DK> wrote:

> [...]
>kradsede godt et vist sted at tage sine underbukser på..
>
>hvad i alverden kan en vaskemaskine jeg ikke lige har luret ???

Det lyder som om sæben ikke er skyllet ordentligt ud?
En vaskemaskine kører rundt hele tiden og lader ikke kun tøjet stå i
blød - måske har det også noget at sige?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-06-05 06:50

"Henrik" <NO@MAIL.DK> wrote in message
> [...]
> kradsede godt et vist sted at tage sine underbukser på..
>
> hvad i alverden kan en vaskemaskine jeg ikke lige har luret ???

Skylle...
Skyl tøjet efter mindst to, og helst tre gange i rent varmt vand.
Tredje gang kan du evt. tilsætte en anelse skyllemiddel, det blødgører
klunset og får det til at dufte godt - skift vand efter hver skylning.
Jeg gør det selv, når jeg står og løber tør for lidt rene uniformsskjorter
et par dage før de skal bruges, og der ikke er ledige vasketider i
vaskekælderen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 29-06-05 07:02

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

> Skyl tøjet efter mindst to, og helst tre gange i rent varmt vand.

yep, -fornuftigt.

> Tredje gang kan du evt. tilsætte en anelse skyllemiddel, det blødgører
> klunset

Kan godt være, men det får det også til at stinke fælt. Skal tøjet være
rent, så skal skyllemidlet jo også skylles ud, og så er man ligevidt.

Den bedste måde at opnå blødt, duftende og friskt tøj på er, at tørre det
udendørs i vinden. Da vil det også tørre meget hurtigt.

Martin

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-06-05 07:52

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> Kan godt være, men det får det også til at stinke fælt. Skal tøjet være
> rent, så skal skyllemidlet jo også skylles ud, og så er man ligevidt.
*****
Altså - der er jo ingen der siger at manden behøver at tilsætte en hel
hættefuld til en vaskfuld kluns!
Bare en lille slat vil da gøre underværker - han kan jo tilsætte det til
anden portion skyllevand, så stinker det ikke nær så slemt, når tøjet er
skyllet tredje gang.
Og slet ikke ret meget, når klunset er tørt igen! *G*
*****
> Den bedste måde at opnå blødt, duftende og friskt tøj på er, at tørre det
> udendørs i vinden. Da vil det også tørre meget hurtigt.
>
> Martin
*****
Jøp, enig.
Vaskede to skjorter i går aftes ved 7-tiden, ved ½9-tiden var de tørre og
lige til at stryge.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der vist skal til at vaske sokker...*gnæk* Nå, sengetid! *hop*
....zz...

--
=================
www.welles.dk

Fra : Jørgen

Dato : 29-06-05 07:59

Du skulle vel ikke samtidig have gået over til ikke at bruge
tørrertrumble eller at tørre inden døre.
Tørre tumble giver blødt tøj, og det gør en frisk brise også
Mvh

Jørgen

Fra : John T.

Dato : 30-06-05 00:21

"Jørgen" <js2@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller at tørre inden døre.
> Tørre tumble giver blødt tøj, og det gør en frisk brise også

Kom en sjat Eddike i (hvordan det end staves)
det sidste skyllevand, det gør vandet blødt og dermed også tøjet.
Hilsen John